يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۱۲۸
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

فکرشهر: با تکمیل مطالعات و آغاز عملیات اجرایی این رودخانه، ضمن حفظ محیط زیست منطقه از بروز خسارات سیل به روستا‌ها و اراضی کشاورزی همجوار جلوگیری می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: این رودخانه از ارتفاعات بونسار رشته کوه زاگرس سرچشمه می‌گیرد و با عبور از روستا‌های مال محمود و چهارروستایی و عبور از جاده برازجان-گناوه به دو شاخه تقسیم می‌شود.

علی محمدی افزود: شاخه شمالی این رود از سمت بندرریگ و شاخه جنوبی آن در محل حوضچه‌های پرورش میگو به خلیج فارس تخلیه می‌شود.

وی گفت: این رودخانه دارای فرسایش و آبشستگی طبیعی بسیار زیادی در حاشیه دیواره‌ها می‌باشد و به همین علت در مواقع سیلاب، جریانی با حجم و دبی بالا از آن خارج شده و به زمین‌های کشاورزی و روستا‌های اطراف آن وارد می‌شود.

محمدی افزود: مطالعات ساماندهی رودشور بر روی شاخه شمالی به طول ۵۵ کیلومتر جهت کنترل سیلاب و جلوگیری از بروز آسیب به روستا‌های مجاور رودخانه، حفاظت از زمین‌های کشاورزی و کاهش احتمال انسداد جاده ساحلی بوشهر-گناوه در زمان سیلاب انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: در این مطالعات برنامه ریزی به گونه‌ای انجام شده تا علاوه بر حفظ محیط زیست منطقه، جریان سیلاب نیز به صورت ایمن هدایت شود و با اصلاح برخی از مقاطع جاده ساحلی بوشهر-گناوه و افزایش سازه‌های انتقال سیلاب، از انسداد جاده در مواقع بحرانی جلوگیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر