چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۴۳۹
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

فکرشهر: مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ظرفیت صنایع تبدیلی و غذایی استان بوشهر طی ۶ ماهه نخست امسال، ۸۳ هزار و ۵۲۰ تن افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حمزه عباسی پور بحرانی بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۱۴ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با سرمایه ۲ هزار و۷۹۳ میلیارد ریال و اشتغال ۲۲۵ نفر در استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده و که باعث شده ۸۳ هزار و ۵۲۰ تن به ظرفیت اسمی صنایع کشاورزی استان اضافه شود.

وی افزود: در زمان حاضر ۲۷۲ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن محصول در استان وجود دارد که از ۱۴ واحد به بهره‌برداری رسیده، ۵ واحد در نواحی و شهرک‌های صنعتی واقع شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: از این تعداد ۶ واحد باغی با ظرفیت ۲۹ هزار و ۶۸۰ تن محصول، یک واحد خوراک آماده طیور با ظرفیت تولید سالانه ۲۴ هزار تن محصول، یک واحد خوراک آماده آبزیان با ظرفیت هزار تن در راستای تکمیل زنجیره تولید، یک واحد تولید رب گوجه فرنگی با ظرفیت تولید سالانه پنج هزار تن و یک واحد لبنیات با تولید ۷۰۰ تن و شش واحد سردخانه با ظرفیت ۱۹ هزار و ۶۲۰ تن به مجموع ظرفیت واحد‌های صنعتی استان اضافه شده است.

وی گفت: در این مدت ۴۷ جواز تأسیس برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر صادر شده است که از این تعداد ۱۹ واحد در نواحی و شهرک‌های صنعتی قرار دارند و پیش بینی می‌شود ۹۵۴ فرصت شغلی ایجاد کند.

عباسی پور اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این تعداد واحد صنعتی ۱۴ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۹ جواز از کل جواز صادر شده در حوزه باغی بوده و در صورت به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها ۳۰ هزار تن به ظرفیت واحد‌های صنعتی گروه باغی اضافه خواهد شد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد: از ۴۷ جواز تأسیس صادر شده ۲۸ واحد مجهز به سردخانه هستند که در صورت به بهره برداری رسیدن، ۴۳ هزار و ۹۳۰ تن به ظرفیت سردخانه‌های استان اضافه می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر