يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: ۵۱ هزار میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال در ۲ سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری این استان واریز شده است...
کد خبر: ۲۰۰۰۵۵۹
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

فکرشهر: مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: ۵۱ هزار میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال در ۲ سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری این استان واریز شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدجواد رستمی در گفتگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: از این میزان اعتبار، ۳۰ هزار میلیارد ریال در سال گذشته و مابقی طی ۶ ماه نخست امسال واریز شده است.

وی افزود: این میزان اعتبار صرف فعالیت‌های عمرانی، ارتقای مبلمان شهری، بهسازی روستایی و تکمیل زیرساخت‌ها می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر تصریح کرد: از اعتبار ۲۱ هزار میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریالی واریزی سال جاری، ۱۵ هزار میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال به حساب ۴۰ شهرداری استان و ۵۸ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به حساب دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری واریز شده است.

رستمی ادامه داد: امسال تعهد دریافت مالیات برای استان بوشهر، ۱۳۰ هزار میلیارد ریال تعیین شده که نسبت به سال گذشته، ۱۷ درصد رشد دارد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته، مالیات مستقیم اخذ شده در استان بوشهر، ۳۰ هزار میلیارد ریال و مالیات بر ارزش افزوده و عوارض وصول شده ۸۵ هزار میلیارد ریال بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر بیان کرد: همچنین در سال گذشته با این ۱۱۵ هزار میلیارد ریال مالیات اخذ شده نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۳۰ درصدی در دریافت مالیات داشتیم.

رستمی بیان کرد: از سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۱ به ترتیب در هر سال ۱۴، ۴۲، ۴۱، ۵۱ و ۴۳ درصد اخذ مالیات در استان بوشهر رشد داشت.

وی یادآور شد: برای کمک به تولیدکنندگان استان، امسال اقدام به کاهش هفت درصدی نرخ مالیات واحد‌های تولیدی از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد کرده‌ایم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر