شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: جو بایدن خطاب به ایران: هشدار من برای آیت الله است. اگر به تحرک علیه نیرو‌های ما ادامه بدهند واکنش نشان می‌دهیم. او باید آماده باشد. این ربطی به اسرائیل ندارد...
کد خبر: ۲۰۰۰۶۰۵
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

فکرشهر: جو بایدن خطاب به سران ایران گفت که در صورت ادامه حملات علیه نیرو‌های امریکایی در منطقه، واشنگتن واکنش نظامی خواهد داشت.

به گزارش فکرشهر از عصرایران، جو بایدن رئیس جمهور امریکا روز چهارشنبه در نشست خبری با نخست وزیر استرالیا در کاخ سفید این مطلب را مطرح کرد. این خبر به طور گسترده در رسانه‌های غربی بازنشر شده است.

جو بایدن درباره نیرو‌های نظامی مستقر در خاورمیانه گفت نیرو‌های ما در منطقه برای منع خطر داعش مستقر هستند. این استقرار ربطی به اسرائیل ندارد.

وی افزود: " هشدار من به آیت الله این بود اگر آن‌ها به اقدام علیه نیرو‌های امریکایی ادامه دهند، ما پاسخ خواهیم داد و او باید آماده باشد... این ربطی به اسرائیل ندارد".

جو بایدن به ایران: اگر به حملات علیه نیرو‌های امریکایی ادامه بدهید پاسخ می‌دهیم / معاون رئیسی: پیام آمریکا خطاب به رهبر انقلاب نبود

نشست خبری جو بایدن رئیس جمهور امریکا و نخست وزیر استرالیا در کاخ سفید

به گفته رسانه‌های امریکایی، این متن پیام هشدارآمیز دولت امریکا برای ایران است که به تازگی خطاب به تهران ارسال شده است.

روز دوشنبه گذشته هم کاخ سفید، ایران را به تسهیل انجام حملات علیه نظامیان امریکایی در خاورمیانه متهم کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت که نیرو‌های آمریکایی دهه‌ها در منطقه هستند؛ با داعش می‌جنگند و برای جلوگیری از ظهور مجدد این گروه تروریستی تلاش می‌کنند.

معاون رئیسی: پیام‌های ارسالی آمریکا خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور ایران در واکنش به سخنرانی و هشدار اخیر جو بایدن، ضمن تایید دریافت پیام از سوی کاخ سفید گفت که پیام‌های ارسالی آمریکا به ایران خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود.

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت: «پیام‌های ارسالی آمریکا نه خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و نه چیزی جز درخواست و تقاضا از ایران. اگر بایدن فکر می‌کند که به ایران هشدار داده بهتر است از تیمش بخواهد متن نهایی پیام‌ها را به وی نشان دهند.»

موضع مقامات امریکایی

سخنگوی وزارت دفاع امریکا هم گفت: "آنچه می‌بینیم، چشم‌انداز تشدید شدیدتر تنش‌ها علیه نیرو‌ها و پرسنل آمریکایی در سراسر منطقه، در کوتاه‌مدت از سوی نیرو‌های نیابتی ایران و در نهایت از سوی ایران است".

جو بایدن به ایران: اگر به حملات علیه نیرو‌های امریکایی ادامه بدهید پاسخ می‌دهیم / معاون رئیسی: پیام آمریکا خطاب به رهبر انقلاب نبود

نشست خبری جو بایدن رئیس جمهور امریکا و نخست وزیر استرالیا در کاخ سفید

سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا (جان کربی) هم به خبرنگاران گفته است: " ایران به حمایت از حماس و حزب الله {لبنان} ادامه می‌دهد. می‌دانیم ایران این حوادث را دنبال می‌کند. در برخی حالت ها، ایران به صورت فعالانه، این حملات را تسهیل می‌کند. تهران، دیگران را که تمایل دارند از این نزاع به سود خود و به سود ایران استفاده کنند تحریک می‌کند".

در روز‌های اخیر بار‌ها پایگاه‌های نظامی امریکا در سوریه و عراق مورد هدف حملات گروه‌های نزدیک به ایران قرار گرفتند.
این حملات همزمان با ادامه جنگ میان اسرائیل و حماس رخ می‌دهد.

وزیر خارجه امریکا (آنتونی بلینکن) هم یکشنبه قبل در مصاحبه با شبکه "سی بی اس" گفت: "ما از اینکه وکلای ایران حملات خود را علیه کارکنان ما، علیه ملت ما، افزایش دهند؛ نگران هستیم".

او به احتمال افزایش تنش هم اشاره کرد و ادامه داد: "هیچ کس نباید از این زمان برای افزایش تنش، سوء استفاده کند؛ حملات بیشتری را علیه اسرائیل انجام دهد یا علیه ما و کارکنان ما حملاتی انجام دهد".

وزیر دفاع امریکا "لوید اوستن" هم قبل از این از "احتمال بالای افزایش حملات علیه نیرو‌های امریکایی" در منطقه سخن گفته بود.

او در مصاحبه با شبکه‌ای بی سی امریکا گفته بود: "در تحرک نظامی در برابر هر سازمان یا کشوری که تلاش کند دامنه درگیری در خاورمیانه میان اسرائیل و حماس را گسترش دهد درنگ نخواهیم کرد".

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر