يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۶۱۵
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶

فکرشهر: معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه استان بوشهر دارای طولانی‌ترین ساحل و مرز دریایی با خلیج فارس دارد، گفت: برای تأمین نیاز صنعت دریایی مرکز آموزشی دریانوردی در بندر عسلویه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مجید علی‌نازی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی در بندر عسلویه با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه دریا و دریانوردی از ظرفیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بندری و مقابله با حوادث در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد و برنامه مهمی در بنادر استان بوشهر طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این استان حدود یک هزار کیلومتر با خلیج فارس هم مرز است گفت: بیشتر نوار مرز دریایی با خلیج فارس در استان بوشهر است و توجه به مطالبات دریانوردان و ساحل‌نشینان این استان مورد توجه ویژه قرار دارد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی شناسایی نیاز‌های صنعت دریانوردی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا راه‌اندازی مرکز آموزش رشته‌های دریایی در عسلویه در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

علی‌نازی توجه به نیاز جامعه هدف ذی‌نفع را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: شرکت‌های دریایی فعال در منطقه، دریانوردان و مالکان کشتی و شناور‌ها از جمله ذی‌نفعان محسوب می‌شوند و با مشخص شدن نیاز صنعت دریانوردی و تخصص‌های مرتبط با این حوزه، می‌توان مجوز‌های مورد نیاز آموزشی از وزارت علوم و سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کرد.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی در راه‌اندازی مرکز آموزشی صنعت دریایی و دریانوردی بندر عسلویه تلاش می‌کند تا به بخشی از نیاز جامعه هدف و ظرفیت کشور پاسخ دهد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این مرکز آموزشی برای سال تحصیلی آینده در چند رشته فعال می‌شود تصریح کرد: در راه‌اندازی مرکز آموزشی صنعت دریایی و دریانوردی بندر عسلویه رشته‌های مختلف در دستور کار خود قرار می‌دهد تا نیاز جامعه هدف را محقق کند.

علی‌نازی تأمین نیاز کشتی‌ها و صنعت دریانوردی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در کشور نیاز است دریانورد متخصص با فعالیت مراکز آموزشی تأمین و رشته‌های کاربردی در این مراکز طراحی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر