يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۶۳۰
جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر گفت: سه کار اساسی برای جذب مردم این استان به کتابخانه‌ها اجرایی شده که شامل تهیه کتاب، فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی و بازطراحی و ایجاد جلوه‌های بصری در کتابخانه‌های با عمر بیش از ۲۰ و ۳۰ سال است.

به گزارش فکرشهر، حیدر راهب در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: در استان بوشهر ۷۹ باب کتابخانه وجود دارد که از این شمار ۵۸ مورد شهری و ۲۱ مورد روستایی است.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته پنج هزار و ۴۷۱ مورد فعالیت در کتابخانه‌های استان اجرا شده است که کودکان و نوجوان با یکهزار و ۸۹۰ فعالیت در بخش کتابخوانی، قصه گویی، کاردستی و جمع خوانی کتاب بیشترین برنامه‌ها به خود اختصاص دادند.

راهب یادآورشد: در ۷۰۰ مورد نیز نسبت به نمایشگاه و معرفی کتاب اقدام شده تا از این طریق کتاب‌های فاخر به جامعه کتابخوان استان معرفی شود.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان بوشهر افزود: در ۴۰۰ مورد نیز نسبت به برگزاری نشست‌های کتابخوانی با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی انجام شده است.

وی ادامه داد: اکنون نیز مسابقه کتابخوانی عفاف و حجاب اجرایی شده که یک میلیارد ریال جایزه برای این رویداد پیش بینی شده است.

راهب اظهار کرد: اکنون ساخت سه کتابخانه در دوراهک، آبدان و دویره در دست انجام است که به ترتیب ۶۰، ۶۵ و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی افزود: این طرح‌ها برای تکمیل نیاز ۶۵ میلیارد ریال اعتبار هستند که سهم فرمانداران پرداخت شده و انتظار است سهم اختصاص یافته به شورای راهبردی پتروشیمی‌ها نیز بزودی تامین شود.

راهب گفت: با تامین اعتبار یادشده تا پایان سال هر سه کتابخانه آبدان، دوراهک و آبدان آماده بهره برداری می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر