جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۷۵۰
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷

فکرشهر: مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: در قانون بودجه سال جاری از محل فروش گاز این استان، ۲۷۵ همت به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود که معادل ۲۵ درصد اعتبارات این سازمان است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا؛ «علی اکبر فقیه» روز یکشنبه در نشست «پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها» در استانداری بوشهر اظهار کرد: پیگیری پرداخت ارقام تکلیفی از محل فروش گاز به خزانه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها، به عنوان یک ضرورت دنبال و اجازه نمی‌دهیم مطالبات به حق دولت تحت تاثیر مسائل حاشیه‌ای قرار گیرد.

وی افزود: ۹۹ درصد از ۱۸ میلیارد متر مکعبی که از خط انتقال تحویل می‌گیریم، به صنایع استان بوشهر تحویل و فقط یک درصد آن به بخش‌های عمومی و خدماتی اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر تصریح کرد: از ۹۹ درصد سهم گاز صنعت استان بوشهر، ۷۲ درصد به پتروشیمی‌ها تحویل داده می‌شود.

فقیه ادامه داد: قیمت گاز خوراک پتروشیمی‌ها به ازا هر متر مکعب، ۷۰ هزار ریال است که نسبت به قیمت گاز مشترکین خانگی که در تابستان یک هزار و ۳۵۰ ریال و در زمستان ۴۰۰ ریال است، تفاوت فاحشی دارد.

وی بیان کرد: سال گذشته درآمد استان بوشهر از محل فروش گاز، ۵۱.۶ همت (هزار میلیارد تومان) بوده که پیش بینی می‌شود با وجود افزایش قیمت گاز در بخش صنعت، این میزان در سال جاری به ۷۰ همت برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر عنوان کرد: در ۶ ماه نخست امسال، ۴۳ همت (هزار میلیارد تومان) گاز فروش رفته که ۳۸ همت (هزار میلیارد تومان) آن وصول شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر