جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۸۰۵
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: به منظور حفظ سلامتی جامعه، فعالیت‌هایی به شکل روزمره توسط کادر درمانی و اجرای دامپزشکی در استان انجام می‌شود که ۹۰ درصد از این فعالیت‌ها در عرصه اهداف پدافند غیرعامل نشانه‌گذاری شده است.

به گزارش فکرشهر، «مهدی تنگستانی» روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: در حوزه دامپزشکی روزانه با موضوعات پدافند غیرعامل سرکار داریم.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های مدون و مشخص در جوامع روستایی و شهری کار مبارزه با بیماری‌های دامی، طیور و آبزیان، پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین نظارت بر عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی و مواد غذایی به شکل مستمر انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: تضمین سلامت جامعه و سفره غذایی مردم اولویت کاری مجموعه دامپزشکی استان است.

تنگستانی ادامه داد: در حوزه کنترل و بهداشت بیماری‌ها فعالیت‌های مختلفی مانند واکسیناسیون، سم پاشی، ضد عفونی و آزمایشاتی در دامپزشکی استان انجام می‌شود که تامین‌کننده سلامت جامعه و انسان است.

وی ادامه داد: بر اساس پایش‌های علمی، ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام شناخته شده که ۶۰ درصد بیماری‌های عفونی انسان را شامل می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: همچنین ۷۰ درصد بیماری‌های نوپدید دامی در قالب بیوتروریست طبقه بندی می‌شود که خطر بالقوه‌ای برای جامعه دامی و انسانی است.

تنگستانی یادآور شد: شناسایی این بیمار‌ها را به شکل مستمر دنبال می‌کنیم تا در صورت پدیدارشدن هر کدام از این بیماری‌ها اجازه همه گیری و به خطر افتادن سلامت جامعه نشویم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر