دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۸۷۵
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از آغاز طرح ساماندهی بنادر و اسکله‌های فاقد مجوز این استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، «محمد شکیبی‌نسب» روز سه‌شنبه در نشست نحوه بررسی دستورالعمل‌های بنادر حاکمیتی استان بوشهر اظهار کرد: بهره برداری از بنادر و اسکله‌ها ملزم به رعایت یک سری استاندارد‌ها و الزامات هستند که مراکز مجوزدار باید نسبت به این موارد اهتمام جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: برخی از بنادر و اسکله‌ها نیز مجوز آن‌ها تمدید نشده که باید در کمترین زمان ممکن با تطبیق استاندارد‌های کاری خود شرایط را برای تمدید مجوز فراهم کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در بسیاری از بنادر دنیا در اثر رعایت نشدن استاندارد‌های تعریف شده حوادثی بسیار بزرگ و ناگوار رخ داده است که باید از این تجارب درس گرفته شود.

شکیبی‌نسب ادامه داد: برای نمونه در بحث کالای خطرناک باید الزامات به صورت ویژه رعایت و اسناد بالادستی به مراکز مرتبط ابلاغ می‌شود تا خللی در فعالیت‌های این حوزه شکل نگیرد.

وی اظهار کرد: در کارگروه سواحل و بنادر با وجود بدنه تخصصی، تیم بسیار خوبی در حوزه نظارت، بهره‌برداری و سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) تشکیل و تلاش شده تا تمامی دغدغه‌ها در بنادر و اسکله‌ها پوشش داده و شرایط برای فعالیت ایمن و ساخت و ساز‌های مجاز در سواحل فراهم شود.

شکیبی‌نسب ادامه داد: شرکت‌های بهره بردار نیز موظف هستند تا تمام ضوابط و دستورالعمل‌های تعریف شده را به طور کامل اجرا کنند چرا که در غیر این صورت از تداوم فعالیت آن‌ها ممانعت می‌شود.

وی افزود: بنادر و اسکله‌های غیرمجازی در استان بوشهر وجود دارد که باید با همکاری واحد‌های مربوطه در کمترین زمان ممکن نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند چرا که عمده آن‌ها در حوزه تخلیه و بارگیری فعالیت دارند و استانداردسازی امری اجتناب ناپذیر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر