يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در محور «دالکی- کنارتخته» سالانه میانگین ۳۵ نفر در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که هفت هزار میلیارد ریال برای تعرض و حذف نقاط حادثه خیز این مسیر ۲۸ کیلومتری اختصاص یافته است...
کد خبر: ۲۰۰۱۰۱۳
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در محور «دالکی- کنارتخته» سالانه میانگین ۳۵ نفر در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که هفت هزار میلیارد ریال برای تعرض و حذف نقاط حادثه خیز این مسیر ۲۸ کیلومتری اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، «احمد محمدی‌زاده» روز جمعه در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: با اجرا این طرح طول محور با کاهش ۱۰ کیلومتر به ۱۸ کیلومتر کاهش یافته و محور بزرگراهی «بوشهر- شیراز» در محدوده استان بوشهر به اتمام می‌‎رسد.

وی بیان کرد: مطالعات «آزاد راه بوشهر-شیراز» نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استان بوشهر اکنون توسط مشاور در حال انجام است.

استاندار بوشهر افزود: وقتی هنوز «بزرگراه بوشهر- شیراز» تمام نشده مطالبه احداث آزادراه نیز مورد توجه مسئولان ارشد کشور قرار نمی‌گرفت، اما با عملیاتی شدن قطعه‌‎های پایانی این بزرگراه شرایطی فراهم شد تا آزاده راه محور یاد شده نیز عملیاتی شود که در این زمینه استان‌های بوشهر و فارس با جدیت طرح را دنبال کردند تا موافقت نامه احداث آن صادر شود.

محمدی زاده ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان فارس، افتتاح «آزادراه شیراز- اصفهان» فرصت غنیمت شمرده شد تا مسئولان استان‌های بوشهر و شیراز درخواست کنند این محور آزادراهی به خلیج فارس متصل و دریا‌های کشور‌های به یکدیگر اتصال پیدا کنند.

وی گفت: بعد از بیان اهمیت این طرح آزادراهی رئیس جمهور موافقت خود را برای احداث «آزادراه بوشهر-شیراز» اعلام کرد.

استاندار بوشهر در ارتباط با «سد دالکی» نیز اظهار کرد: در آغاز دولت سیزدهم با ۲۱ درصد پیشرفت تحویل گرفتیم و به ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی ظرف ۱۸ ماه رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این طرح انتظار است خبرنگاران از طرح سد دالکی بازدید میدانی داشته و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی آن قرار گیرند.

محمدی زاده در ارتباط با ته لنجی نیز عنوان کرد: قانون ساماندهی واردات «کالای ته لنجی» در مجلس تایید شده و شورای نگهبان به آن ایراداتی داشته که باید برطرف شود.

محمدی زاده با اشاره به صدور مجوز سفر نخست لنج‌های تجاری در سال جاری، اظهار کرد: پیگیری برای دریافت مجوز دوم سفر لنج‌ها نیز در حال انجام است.

استاندار بوشهر در ارتباط با وضعیت تیم‌های فوتبال ایرانجوان و شاهین بوشهر نیز اظهار کرد: تلاش برای یافتن حامی مالی مناسب برای این تیم‌ها در حال انجام است که تا زمان تحقق این مهم سعی داریم از محل ظرفیت‌های موجود به تیم‌های «ایرانجوان» و «شاهین بوشهر» نیز کمک شود.

وی همچنین در ارتباط با ساخت شهر‌های ساحلی نیز اظهار کرد: ۸۰ درصد شهر‌های مهم دنیا در کنار دریا واقع است که این مهم به واسطه وجود ظرفیت‌های زیاد در کنار دریا است.

محمدی زاده ادامه داد: براساس سیاست‌های کلی نظام بخشی از جمعیت کشور به حاشیه ساحل انتقال می‌شود که این مهم با ساخت ۲۰ شهر جدید در سواحل خلیج فارس و دریای عمان محقق شود.

وی گفت: سهم استان بوشهر نیز چهار شهر است که باید پس از مطالعات زمینه عملیاتی شدن آن محقق خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر