جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۳۱۹
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۱۰ هزار هکتار مزارع استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی تولید ۵۶۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی تا فصل بهار آینده و صادرات ۲۰۰ هزار تن شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، یکی از محصولات خارج از فصل استان بوشهر، گوجه‌فرنگی است که این محصول عملیات کاشت آن در فصل تابستان انجام و زمان برداشت محصول گوجه‌فرنگی از اواخر آبان آغاز می‌شود.

کبری توکلی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به آغاز برداشت گوجه فرنگی در اراضی استان، اظهار داشت: برداشت پاییزه و خارج از فصل گوجه فرنگی از مزارع استان بوشهر در منطقه تنگ ارم و بوشکان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود از سطح یک هزار هکتار گوجه‌فرنگی پاییزه بیش از ۵۲ هزار تن محصول تولید و روانه بازار شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر کل مساحت و سطح کشت گوجه‌فرنگی استان را قریب به ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اجرا الگوی کشت در استان بوشهر و پیگیری‌ها، برگزاری جلسات توجیهی، آموزشی و برگزاری کارگروه‌های مرتبط با همکاری فرمانداران و بخشداران در همه شهرستان‌های مورد نظر سطح زیر کشت از ۱۱ هزار و ۴۰۰ هکتار سال گذشته یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار کاهش یافته و به ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار رسیده است که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۶۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی برداشت شود.

وی اضافه کرد: گوجه‌فرنگی فضای باز استان بوشهر به‌صورت تولید خارج از فصل است و پیش‌بینی می‌شود در کشت پاییزه با سطح یک هزار هکتار ۵۲ هزار تن گوجه فرنگی، کشت زمستانه از سطح ۹ هزار هکتار مقدار ۴۹۵ هزار تن و از ۲۰۰ هکتار کشت بهاره افزون بر ۱۰ هزار تن در مجموع حدود ۵۶۰ هزار تن گوجه‌فرنگی برداشت می‌شود.

توکلی مهمترین ارقام کشت شده گوجه‌فرنگی در استان بوشهر را شامل برنتا، کارون، متین، ۸۳۲۰، بریویو، باسیمو، بدرو و افرا دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد مزارع از طریق کشت نشایی انجام شده و همچنین آبیاری همه مزارع در استان توسط روش‌های نوین آبیاری انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود از مجموع ۵۶۰ هزار تن محصول تولیدی، مقدار ۲۶۰ هزار تن به‌صورت تازه خوری، ۱۲۰ هزار تن برای مصارف صنایع فرآوری و تولید رب گوجه فرنگی و صنایع جانبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی صادرات محصول گوجه‌فرنگی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: انتظار می‌رود بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول تولیدی گوجه‌فرنگی استان بوشهر به کشور‌های همسایه حاشیه خلیج فارس و مقاصد خارجی دیگر در راستای ارزآوری صادر شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر