شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۴۱۵
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

فکرشهر: مدیرکل ارشاد استان بوشهر از حمایت نویسندگان در ابعاد گوناگون خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در یک سال گذشته با عناوین مختلف در استان توسط نویسندگان نگاشته و چاپ شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالرحیم افروغ در آغاز هفته کتاب در مراسم پیاده‌روی در حاشیه ساحل خلیج فارس بوشهر قرار گرفتن کتاب به عنوان کالایی فرهنگی در زندگی و سبد خانوار‌ها را از ضروریات دانست و اظهار داشت: تنها راه تشکیل جامعه‌ای کتاب‌خوان توسط جوانان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان برای توسعه، پیشرفت و شاداب توجه به کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی از افزایش سرانه مطالعه در بین نوجوانان و جوانان خبر داد و بیان کرد: با ترویج فرهنگ کتابخوانی مطالعه کتاب‌های غیر درسی بر اساس آمار‌ها رو به افزایش است و بر اساس آمار‌ها تعداد کتاب‌های امانت داده شده از کتابخانه‌های عمومی استان ۵۲۶ هزار جلد در سال گذشته امسال به ۴۸۵ هزار جلد رسیده که افزایش ۱۳.۹ درصدی نشان می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از حمایت نویسندگان در ابعاد گوناگون خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در یک سال گذشته با عناوین مختلف در استان توسط نویسندگان نگاشته و چاپ و ۸۳ کتاب در سه بخش اصلی سومین جایزه کتاب سال بوشهر ارسال شده است.

افروغ، از اجرا و حمایت از طرح و برنامه‌های حوزه کتاب در راستای گسترش فرهنگ مطالعه خبر داد و تصریح کرد: ایستگاه مطالعه، ورزش صبحگاهی، اجرا مسابقه و قرعه‌کشی و اهدای کتاب به نفرات انتخاب شده از جمله بخش‌های برنامه فرهنگی است.

وی در پایان سخنانش گفت: در راستای توسعه و ترویجی کتاب سپاه امام صادق (ع) اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بوشهر از دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این برنامه بودند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر