جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ رییس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در نشست خبری:
فکرشهر: رییس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: وظیفه اصلی ما تعلیم معلمان و دانش اموزانی تراز انقلاب است و از دیگر کار‌های ما جز تربیت معلم به خدمت گرفتن سرباز معلم است...
کد خبر: ۲۰۰۱۴۴۶
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
فکرشهر

 رییس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: وظیفه اصلی ما تعلیم معلمان و دانش اموزانی تراز انقلاب است و از دیگر کار‌های ما جز تربیت معلم به خدمت گرفتن سرباز معلم است.

به گزارش «فکرشهر»، «رضا درویشی» در نشست خبری امروز ـ چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ ـ با بیان این مطلب افزود: آموزش معلمان مدارس غیرانتقاعی دیگر وظیفه دانشگاه است و بر همین اساس، هر ترم ۶۰ ساعت برای بیش از ۵ هزار معلم کلاس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان فعلی امسال در روزانه، ۱۴۶۰ نفر هستند و حدود ۲۰۰ نفر نیز مهارت آموز داریم که آموزش آن‌ها از هفته دوم مهرماه آغاز شده است.

درویشی، با بیان این که «امسال چند رشته الهیات، علوم اجتماعی و امور تربیتی هم به دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر اضافه شده است»، اظهارداشت: سال آینده ان شااله در رشته الهیات در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو خواهیم داشت؛ همچنین افزایش تعداد هیات‌های علمی از ۹ نفر به ۱۴ نفر رسیده که تا آخر سال این تعداد به ۱۸ نفر خواهد رسید.

درویشی گفت: تامین دانشگاهی که نزدیک به ۱۵۰۰ نفر دانشجوی خوابگاهی دارد، آسان نیست و مدیریت آن‌ها مدیریتی جهادی می‌خواهد، ولی با این موارد شرایط خیلی خوبی داریم.

وی افزود: سال گذشته ۳۶۱ نفر دانشجو فارغ التحصیل شدند که ۷۵ نفر آن‌ها غیربومی بودند و امسال نیز حدود ۳۷۰ نفر دیگر فارغ التحصیل خواهند شد.

وظیفه اصلی ما تعلیم معلمان و دانش اموزانی تراز انقلاب است/ مرکز برازجان فاقد کد است و اعتباری به آن تعلق نمی گیرد/ مهم‌ترین چالش ما بحث خوابگاه است/ در دو سال گذشته، اعتبار ما حدود ۱۸ برابر شده

مهم‌ترین چالش ما بحث خوابگاه است

رییس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ادامه داد: مهم‌ترین چالش ما بحث خوابگاه است. میانگین کشوری اتاقی حدودا ۴ نفر است و ما در اتاق نزدیک به ۱۰ نفر دانشجو داریم؛ البته الان مشکلی وجود ندارد و تمام تجهیزات و امکانات فراهم شده است.

وی اضافه کرد:یکی از مهم‌ترین کار‌های ما، راه اندازی دانشگاه برازجان بود که الان ۸۶ دانشجو دارد و ترم دیگر نیز ۴۰ نفر به آن اضافه خواهد شد.

مرکز برازجان فاقد کد است و اعتباری به آن تعلق نمی گیرد

رییس دانشگاه فرهنگیان بوشهر بیان داشت: راه اندازی پردیس‌های دانشگاهی کار آسانی نیست؛ به طور مثال مرکز برازجان فاقد کد است و امیدواریم که بعدا بتوانیم آن را ضمیمه دانشگاه پردیس علامه بوشهر کنیم و الان بودجه خاصی به آن تعلق نمی‌گیرد و این هزینه‌ها را نیز از جا‌های دیگری تامین کرده ایم.

وی اضافه کرد: برای دانشگاه فرهنگیان برازجان، مبلغ ۴ میلیارد تومان تملک انجام شد و برای خوابگاه، سلف و سایر موارد نیز اعتباراتی هزینه شد.

رییس دانشگاه فرهنگیان بوشهر افزود: ساختمان دوطبقه پردیس علامه طباطبایی در مرحله مزایده است و بودجه آن تیز تعیین شده است و پیش از این نیز تجهیز آن انجام گرفته که با توجه به موارد انجام شده یکی از بهترین‌های کشور شده است.

او گفت: صنعتی شدن دو دانشگاه پردیس و اردوگاه دانشجویی از دیگر کار‌هایی است که انجام خواهد گرفت.

وظیفه اصلی ما تعلیم معلمان و دانش اموزانی تراز انقلاب است/ مرکز برازجان فاقد کد است و اعتباری به آن تعلق نمی گیرد/ مهم‌ترین چالش ما بحث خوابگاه است/ در دو سال گذشته، اعتبار ما حدود ۱۸ برابر شده

در دو سال گذشته، اعتبار ما حدود ۱۸ برابر شده

رضا درویشی بیان داشت: در دو سال گذشته، اعتبار ما حدود ۱۸ برابر شده و به ۹ میلیارد و پانصد میلیون تومان رسیده که تا به حال بیش از ۶ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

وی گفت که «امسال ما قطب شناسه تدریس بودیم که جزو ۷ استان کشور این مورد قرار گرفتیم».

درویشی با بیان این که «در نیمه بهمن ماه، با حضور حدود پانصد نفر از دانشجویان کشور، جشنواره اقوام را در بوشهر برگزار خواهیم کرد»، افزود: در این دانشگاه، بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی برگزار شده است که از آن می‌توان به مقام دوم والیبال دختران در ورزش‌های تیمی و مقام‌های زیادی در رشته‌های انفرادی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی جشنواره قرآن و عترت، طرح معراج، برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه اجتماعی سیاسی و… نام برد.

وی اضافه کرد: کسب مقام برتر در جشنواره اقوام و کسب مقام برتر در نشریات دانشجویی دیگر مقام‌های امسال است.

 

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر