شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۰۵۶
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

فکرشهر: رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: دومین جشنواره ملی اقوام دانشگاه فرهنگیان به میزبانی این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رضا درویشی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره ملی اقوام دانشگاه فرهنگیان از جمله جشنواره‌های مهم دانشگاه فرهنگیان کشور است که امسال این افتخار به استان بوشهر رسیده است.

وی بیان کرد: این جشنواره در واقع یک ایران کوچک است که در آن دانشجو معلمانی از دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور حضور دارند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تصریح کرد: در جشنواره ملی اقوام دانشگاه فرهنگیان در مجموع ۴۰۰ دانشجومعلم از ۳۱ استان حضور دارند که از روز‌های گذشته پذیرش و اسکان آن‌ها در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان بوشهر آغاز شده است.

درویشی ادامه داد: این جنشواره از هفتم بهمن ماه آغاز و آئین اختتامیه جشنواره نیز در روز چهارشنبه یازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی با قدرانی از همکاری و همراهی همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری باشکوه این جشنواره، عنوان کرد: این جشنواره دارای هفت بخش کلی شامل اجرای صحنه‌ای، آیین‌های نمایشی، شاهنامه خوانی با محوریت موضوع‌های ملی، حماسی و مذهبی، غرفه‌های صنایع دستی، اجرا لالایی‌های اقوام و شعرخوانی، بازی‌های بومی و محلی، اجرای موسیقی نواحی و حماسی و طراحی و اجرای رادیو دانشجویی با زبان محلی در قالب (گفتگو، طنز و نمایشی) است.

درویشی افزود: نمایشگاه این جشنواره در دو بخش دختران و پسران برگزار و ۲ کارگاه نیز برای دانشجومعلمان اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین چندین برنامه جانبی نیز در قالب این جشنواره برای شرکت کنندگان تدارک دیده شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر