جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۴۶۲
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان گفت: کشت گیاهان دارویی «زیره» و «خاکشیر» به صورت دیم در این شهرستان افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر از مهر، اسلامی رضایی در کارگاه آموزشی ترویجی الگوی کشت و تناوب زراعی اظهار داشت: آموزش کشاورزان نقش مهمی در بهره‌وری و افزایش راندمان تولید دارد.

وی افزود: با توجه به سطح زیر کشت بالای گندم در منطقه سمل و گلنگون، این دوره آموزشی با هدف آموزش کشاورزان و بهره برداران این منطقه در جهت استفاده مناسب و به موقع از کود‌های شیمیایی مورد نیاز کشت گندم آبی و دیم و در نتیجه افزایش عملکرد محصول نهایی گندم در مزارع آبی و دیم، رعایت الگوی کشت و تناوب زراعی و تشویق کشاورزان منطقه به کاشت سایر محصولات متناسب با اقلیم منطقه برگزار شد.

رضایی عنوان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون حدود ۵۴۰ تن بذر گندم از ارقام آبی (چمران ۲ و مهرگان) دیم (آفتاب و کریم) و حدود ۳۸۰ تن کود‌های شیمیایی (اوره، فسفات و پتاس) در بین کشاورزان شهرستان تنگستان توزیع شده است.

وی گفت: همچنین در راستای اصلاح الگوی کشت، حدود ۱۰ هکتار گیاه دارویی زیره در منطقه آباد و ۱۰ هکتار گیاه دارویی خاکشیر در منطقه گلنگون شهرستان تنگستان به صورت دیم کشت شده است.

کارگاه آموزشی ترویجی الگوی کشت و تناوب زراعی، مدیریت تغذیه گندم و جهش تولید در دیمزار‌ها با حضور بهره برداران و کشاورزان روستای سمل شمالی در شهرستان تنگستان برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر