يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
ابراهیم رضایی در نشست خبری در پاسخ به «فکرشهر» مطرح کرد:
سهم دشتستان از ۵ هزار میلیارد تومان مسوولیت‌های اجتماعی نفت/ دانشگاه‌های آپارتمانی تجربه بدی است/ زمین پتروشیمی دشتستان واگذار شده/ نبود صنایع بزرگ، معضل دشتستان است/ توافق با وزارت خانه برای بهسازی جاده کلمه ـ ننیزک ـ برازجان/ برای بیمارستان ۱۷ شهریور، ۲ وزیر بهداشت و جهاد کشاورزی را به نمایندگی از رییس جمهور به برازجان آوردم/ مبلغ پرداختی مسوولیت‌های اجتماعی شرکت سیمان برای اولین بار/ مساله ورود اتباع بیگانه باید کشوری حل شود/برای مهار مشکل افسارگسیخته فساد باید نظارت مردمی صورت پذیرد/ ...
کد خبر: ۲۰۰۲۱۲۱
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
فکرشهر

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر مساله ایجاد شده درباره کپسول گاز هستیم.

امیدواریم بتوانیم مسوولین شرکت گاز را برای رفع مشکل کپسول‌ها متقاعد کنیم

«ابراهیم رضایی» شنبه شب ـ ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ ـ در نشست خبری در پاسخ به سوال «فکرشهر»، درباره وضعیت کپسول گاز در استان بوشهر و به ویزه دشتستان، اظهارداشت: کپسول گاز مساله اخیر است و من یک مرحله با مدیرعامل شرکت گاز هم در این زمینه صحبت کردم و پیگیر رفع مشکل هستیم و امیدواریم بتوانیم متقاعدشان کنیم که این مساله هم رفع شود و در حال پیگیری آن هستیم.

توان ما بیشتر در حوزه عمرانی ورزش است

وی در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» درباره فعالیت‌ها و اقدامات خود در حوزه ورزش و فرهنگ و هنر در دشتستان نیز بیان داشت: در حوزه ورزش اقدامات زیاد بوده و عموما در آن بخش‌هایی که ورزشکاران توانستند در سطح ملی حرکت و رقابت بکنند در کنار آن عزیزان بودم و بعضا افتخارات خوبی برای شهرستان آورند؛ ولی توان ما بیشتر در حوزه عمرانی ورزش است.

رضایی ادامه داد: مثلا ۵ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز ورزشگاه تختی برازجان در نظر گرفتیم از محل کمک‌های نقدی که البته این عدد پارسال بوده و بعضی از این تغییر و تحولات مدیریتی مانع شد که در زمان لازم هزینه شود.

وی اضافه کرد: این مبلغ ابتدا برای زمین چمن جدید بود و بعد به این عنوان زمین احداث شد و تعمیم پیدا کرد.

نماینده دشتستان در مجلس یازدهم، افزود: در بخش‌های مختلف هم در روستاها، زمین چمن‌های مصنوعی احداث شد؛ حتی روستا‌های با جمعیت اندک ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر هم امروز دارای زمین چمن مصنوعی هستند و تعدادی در بخش‌های باقیمانده دشتستان هم احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: غیر از این، باز در حوزه ورزش در مناطق مختلف شهرستان دشتستان، اقدامات خوبی هم در بحث تجهیزات اعم از نعمیر کف پوش و مواردی که نیاز به نوسازی داشت مثل سیستم سرمایشی، انجام گرفت.

قول‌های نماینده برای فرهنگ و هنر دشتستان

ابراهیم رضایی در پاسخ به «فکرشهر» درباره هنر هم گفت: در بحث هنر هم همین طور است؛ همین مجتمعی که هست با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، در ابتدای سال ۱۳۹۹ به افتتاح رسید و بیش از یک دهه بود که معطل مانده بود.

وی ادامه داد: در سه بخش آب پخش، سعدآباد و شبانکاره، برای سه مجتمع فرهنگی هنری که جزو پروژه‌های نیمه تمام بودند و پیشرفت ۱۵ – ۱۰ درصدی داشتند، مصوبه‌ای گرفتیم از دولت که با کمک‌های سازمان برنامه، هر سه پروژه فعال شود و هر سه شهر ما که از شهر‌های پرجمعیت هم هستند، دارای این مجتمع شوند.

امیدواریم بتوانیم مسوولین شرکت گاز را برای رفع مشکل کپسول‌ها متقاعد کنیم/ قول‌های نماینده برای فرهنگ و هنر دشتستان/ توان ما بیشتر در حوزه عمرانی ورزش است/ شرکت پالایش معتقد است بنزین با کیفیت به جای برازجان باید به شهر‌هایی داده شود که از نظر آلودگی وضعیت مطلوبی ندارند/

نبود صنایع بزرگ، معضل دشتستان است

نماینده دشتستان در مجلس بیان داشت: نبود صنایع بزرگ، معضل دشتستان است، اما خب تمام صنایع احتیاج به آب دارند و کمبود آب چالش شهرستان برای این موضوع است؛ اما باید در بحث بسته بندی و فرآوری کار کنیم؛ مثلا همین خرمای دشتستان به سایر استان‌ها می‌رود و با بسته بندی وارد بازار می‌شود.

ابراهیم رضایی ابراز داشت: متاسفم که اعلام کنم در بحث صادرات مشکل از طرف خود ماست و زیرساخت‌ها به اندازه کافی فراهم نیست و کمبود‌هایی مانند جاده، وسیله نقلیه، پایانه‌ها و… داریم.

وی اضافه کرد: کشور‌های دیگر آمادگی برای خرید دارند و اعلام نیز کرده اند و وضعیت زیرساختی صادرات باید در کشور ایجاد شود.

رضایی افزود: چالش‌های آینده شهرستان، مسائل آب، جمعیت، بیکاری و اشتغال است که امیدوارم در آینده این موارد حل شود.

زمین پتروشیمی دشتستان واگذار شده

او گفت که «در کنار شهرک صنعتی برازجان، نواحی صنعتی را نیز تعریف کردیم تا مشکل اشتغال را تا حدودی کم کنیم» و توضبح داد: سال گذشته به همراه نماینده دشتی و بوشهر ۳ بار به وزارت نفت رفتیم و کار تا استیضاح وزیر هم رسید تا توانستیم مجوز جذب نیروی بومی استان بوشهر را بگیریم و خودم شخصا اعتقادی به مصوبه ۵۰ درصدی هم ندارم و معتقدم همه نیرو‌ها باید از استان بوشهر گرفته شوند مگر موردی که تخصص آن در استان وجود نداشته باشد.

رضایی بیان داشت: زمین پتروشیمی دشتستان نیز واگذار شده و یک سری موارد اداری دارد که در حال رفع است و امیدواریم به زودی این پروژه آغاز شود.

شرکت پالایش معتقد است بنزین با کیفیت به جای برازجان باید به شهر‌هایی داده شود که از نظر آلودگی وضعیت مطلوبی ندارند

نماینده دشتستان در مجلس اظهارداشت: برای بنزین بی کیفیت در دشتستان چالشی با شرکت پالایش و پخش داشتیم که معتقد هستند باید بنزین با کیفیت‌تر به شهر‌هایی که از نظر آلودگی وضعیت مطلوبی ندارند، داده شود که این توجیه است و من قانع نشده ام و وزیر را برای توضیحات به مجلس فرا خوانده ام.

دانشگاه‌های آپارتمانی تجربه بدی است

وی ادامه داد: دانشگاه‌های آپارتمانی تجربه بدی است و دکانی از طرف برخی افراد باز می‌شود و مدارکی به جوانان داده می‌شود که معلوم نیست چه هستند و جوانان را متوقع کرده و حاضر نیستند شغل‌های دیگر را انتخاب کنند و تنها جیب افرادی که دانشگاه زده اند پر می‌شود و برخی از این دانشگاه‌ها تنها منبع پول در آوردن هستند.
رضایی اضافه کرد: دانشگاه، سازوکار خاص خود را دارد و وزارت علوم سال‌ها این بخش را رها کرده بود و مجوز دانشگاه صادر می‌کرد و این اشتباهی بود که انجام شده بود و بعضا کماکان روی آن تاکید می‌شود که باید اصلاح شود.

سهم دشتستان از ۵ هزار میلیارد تومان مسوولیت‌های اجتماعی نفت

ابراهیم رضایی گفت: شهرستان دشتستان بزرگ‌ترین توانمندی اش نخبگان و بزرگان آن هستند و امروز دشتستان نسبت به ۳ سال گذشته، متحول و تبدیل به یک کارگاه بزرگ آبادی و عمرانی در حوزه‌های مختلف شده است و کار‌های بزرگی صورت گرفته است و تلاش داریم در آینده وضعیت از امروز نیز بهتر باشد.

وی بیان داشت: وظیفه داشتم در راستای مطالبه به حق مردم از نفت اقدام کنم و در آخرین اقدام برای جذب نیرو‌های بومی در پارس جنوبی بود که الان به حداکثر رسیده است و در آخرین آزمون تمام جذب، بومی استان بوشهر بوده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس افزود: در خصوص مسوولیت‌های اجتماعی نفت نیز از ۵ هزار میلیارد تومانی که در استان بوشهر مصوب شده، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای جاده نمازگاه، ۲۰۰ میلیارد تومان برای سد دهرود، ۶۵ میلیارد تومان برای سد دالکی، ۶۰ میلیارد تومان برای آزادراه برازجان دالکی، ۱۵ میلیارد برای ورودی برازجان از طرف شیراز و موارد بسیار دیگری است.

امیدواریم بتوانیم مسوولین شرکت گاز را برای رفع مشکل کپسول‌ها متقاعد کنیم/ قول‌های نماینده برای فرهنگ و هنر دشتستان/ توان ما بیشتر در حوزه عمرانی ورزش است/ شرکت پالایش معتقد است بنزین با کیفیت به جای برازجان باید به شهر‌هایی داده شود که از نظر آلودگی وضعیت مطلوبی ندارند/

برای بیمارستان ۱۷ شهریور، ۲ وزیر بهداشت و جهاد کشاورزی را به نمایندگی از رییس جمهور به برازجان آوردم/ مبلغ پرداختی مسوولیت‌های اجتماعی شرکت سیمان برای اولین بار

ابراهیم رضایی با اشاره وضعیت درمان در دشتستان گفت: بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان مطالبه به حق مردم است و ۲ وزیر بهداشت و جهاد کشاورزی را به نمایندگی از رییس جمهور به برازجان آوردم و به تازگی پیمانکار فاز دوم انتخاب شده و در آینده نزدیک کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: وضعیت درمان شهرستان مطلوب نیست و با جمعیتی حدود نیم میلیون نفر که به بیمارستان شهید گنجی مراجعه می‌کنند، باید بیمارستان دومی در شهر وجود داشته باشد؛ هر چند مجوز بیمارستان شبانکاره را نیز گرفته ایم.

رضایی بیان داشت: مسائل و مشکلات بیمارستان گنجی بسیار زیاد لست و بزرگ‌ترین مشکل آن اورژانس است که طرح توسعه آن در حال اجراست و در راستای مسوولیت‌های اجتماعی شرکت سیمان برای اولین بار، مبلغ ۵ میلیارد تومان از این شرکت برای توسعه اورژانس بیمارستان گرفتیم که به علوم پزشکی تزریق شد.

توافق با وزارت خانه برای بهسازی جاده کلمه ـ ننیزک ـ برازجان

نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم با بیان این که «دشتستان شهرستانی با ظرفیت کشاورزی است»، ادامه داد: در حوزه آب کار‌های زیادی صورت گرفته که مهم‌ترین آن در شهرستان دشتستان سد دالکی است که کاربرد شرب و کشاورزی دارد و پیشرفت حدود ۶۰ درصد دارد و پیمانکار قول داده سال آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: برای پروژه تعریف و بهسازی جاده کلمه ـ ننیزک ـ برازجان با وزارت خانه توافقاتی صورت گرفته، اما به کندی پیش می‌رود، ولی در آینده‌ای نزدیک این پروژه که البته مشکل مالی ندارد کار خود را آغاز خواهد کرد.

برای مهار مشکل افسارگسیخته فساد باید نظارت مردمی صورت پذیرد

رضایی در بخش دیگر سخنانش به فعالیت‌های خودر در مجلس پرداخت و اظهارداشت: در بحث مسکن که مشکل اساسی مردم بود، ۳ قانون مصوب شد و در مورد معیشت نیز قانون الزام دولت برای کالابرگ الکترونیکی از مصوبات مجلس بود.

وی گفت: طرح واردات خودرو، بیمه رایگان صندوق حمایت از بیماران خاص، اختصاص یک درصد مالیات ارزش افزوده به حوزه سلامت، اصلاح ساختار بانک مرکزی، جهش تولید، دانش بنیان، حمایت از صنایع پایین دستی نفت و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار از دیگر کار‌هایی است که در این دوره مجلس به تصویب رسیده است.

نماینده دشتستان در مجلس بیان داشت: در بحث شفافیت آرا، من از موافقین بودم و تمامی آرای خود را از روز اول منتشر کرده ام و حالا آرای حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان بر روی سامانه مجلس قابل رویت است.

وی گفت که «برای مهار مشکل افسارگسیخته فساد باید نظارت مردمی صورت پذیرد» و افزود: ۱۱۴۶ طرح سوال در مدت نمایندگی خود تاکنون انجام داده ام و هم اکنون نیز عضو کمیته تحقیق و تفحص از پارس جنوبی در راستای ایفای حق جوانان و مردم استان بوشهر هستم.

مساله ورود اتباع بیگانه باید کشوری حل شود

رضایی درباره حضور افغانستانی‌ها نیز گفت: مشکل ورود اتباع بیگانه را پیگیری کردم و این موج عظیم مهاجران افغان مشکلاتی برای مردم ما به وجود آورده است، ولی این مشکل، مساله‌ای نیست که یک شبه حل شود و باید به صورت کشوری حل شود و طرح‌هایی نیز در سطح کشور مطرح شده است.

رضایی با بیان این که «تعرفه بالای برق را به وزارت تذکر داده ایم»، درباره عملکرد دولت سیزدهم گفت: در بحث تورم، نمره خوبی به دولت و نظارت در این زمینه به مجلس نمی‌دهم؛ البته کار‌هایی صورت گرفت، اما مجموع کار‌های دولت و مجلس در کنترل تورم و نرخ ارز و … نمره قابل قبولی نیست و اگر شوک جدیدی مانند اغتشاشات سال گذشته رخ ندهد، در آینده وضعیت خوبی خواهیم داشت.

ابراهیم رضایی گفت: از کار‌های شاخصی که انجام داده ام می‌توانم به این موارد اشاره کنم؛ طراح قانون مالیات بر خانه‌های خالی و اولین طرح سوال و کارت زرد مربوط به وزیر نفت از طرف من بود و آخرین مورد نیز راه اندازی مجدد دانشگاه فرهنگیان در برازجان بوده است.

وی همچنین درباره مسایل زیست محیطی نیز گفت: اعتقاد قلبی من است که همه باید در بحث محیط زیست حساس باشیم.

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر