پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۱۵۸
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹

فکرشهر: کنگره علمی ـ پژوهشی علامه بلادی بوشهری در روزی که به‌نام روز روحانیت استان بوشهر نام‌گذاری شده برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این کنگره گفت: یکی از ویژگی‌های روحانیت استان بوشهر در کنار مردم داری، بصیرت، مقاومت و استکبار ستیزی، فعالیت در عرصه والای پژوهش و تالیف است.

آیت‌الله صفایی بوشهری در جمع علما و روحانیون در مصلی جمعه بوشهر افزود: مرحوم سید عبدالله بلادی بوشهری ۸۰ رساله ارزشمند در موضوع‌های مختلف مذهبی و مبارزاتی از خود به جای گذاشتند که امروز در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

وی با بیان اینکه روحانیون استان بوشهر تا کنون هزارو ۲۰۰ تالیف داشته‌اند بیان کرد: در ۹ سالی که کنگره علمی – پژوهشی علامه بلادی برگزار شده، حدود دوهزار و ۷۰۰ کتاب و مقاله ارائه شده که نشان از ارزش این کنگره در تحولات علمی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان این‌که استان بوشهر تاریخی کهن در تالیف کتاب دارد، اظهار کرد: فرهنگ تالیف کتاب باید در نسل علمای جوان نیز گسترش یابد.

وی گفت: برای نگهداشت کتاب‌ها و نسخ خطی قدیمی باید کتابخانه پیشرفته‌ای در استان ساخته شود تا عظمت این تالیف‌ها قدر دانسته شود.

آیت‌الله صفایی ارسال ۳۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره را یک کار ارزشمند دانست.

رونمایی از کتاب «الاسناد من علماء الرشاد» از تالیف‌های جدید آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از دیگر بخش‌های کنگره علمی -پژوهشی علامه بلادی بوشهری بود.

سلیم المنتصر رابط سیاسی انصارالله یمن نیز در کنگره به موضوع تحولات غزه، مقاومت مردم و همبستگی مردم ایران اشاره و بر ادامه مقاومت تا پیروزی مردم فلسطین تاکید کرد.

در حاشیه این کنگره شرکت کنندگان طوماری را امضاء کردند و خواستار پیگیری حقوقی جنایت‌های رژیم صهیونیستی شدند.

در پایان این آیین ۱۵ اثر برتر معرفی و ۱۵ اثر دیگر هم شایسته تقدیر شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر