يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۴۷۴
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

فکرشهر: سرکنسول چین در بندر عباس گفت:مجتمع بندری نگین در بوشهر دارای ظرفیت‌های سرمایه گذاری برای توسعه فعالیت تجاری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، «شو وی» در نشست با مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: شرکت‌های چینی در حال مطالعه ظرفیت‌های سرمایه گذاری ایران هستند که بازدید از بندر بوشهر نیز در همین راستا انجام شده است.

وی افزود: بندر بوشهر از موقعیت‌های متنوعی برای سرمایه گذاری برخوردار است که این ظرفیت‌ها برای شرکت‌های توانمند چینی تشریح خواهد شد.

حوزه مسئولیت سرکنسولگری چین در بندرعباس شامل هشت استان ایران در جنوب شامل بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، استان فارس، بوشهر، استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در نشست با هیات چینی اظهار کرد: محدوده مجتمع بندری نگین در بوشهر ۵۱۰ هکتار است که تاکنون مجوز زیست محیطی ۲۴۰ هکتار آن برای فعالیت سرمایه گذاران گرفته شده است.

مصطفی حاجی رضایی افزود: ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری بندر بوشهر اکنون در حدود هفت میلیون تن است که با بهره برداری از مجتمع بندری نگین به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: اکنون برنامه ریزی جامعی برای جذب سرمایه گذاران توانمند داخلی و خارجی برای حضور در مجتمع بندری نگین انجام شده که شرکت‌های چینی نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

حاجی رضایی افزود: ایران و چین از دیرباز درزمینه‌های مختلف با یکدیگر همکاری دارند که این تعامل دوسویه ظرفیتی برای ورود سرمایه گذاران چینی به طرح‌های بندر بوشهر است.

وی اظهار کرد: با توجه به موقعیت بکر مجتمع بندری نگین تاکنون چندین سرمایه گذار توانمند داوطلب سرمایه گذاری در این مجتمع بندری شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به رقابت چند شرکت توانمند نفتی برای سرمایه گذاری در زون فله مایع مجتمع بندری نگین اشاره کرد.

حاجی رضایی ادامه داد: با هدف تسهیل در فعالیت سرمایه گذاران احداث جاده اختصاصی مجتمع بندری نگین و سایر تاسیسات زیربنایی آن با سرعت و شتاب در حال اجرا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر