شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر از اجرایی شدن طرح‌های جدید پرورش آبزیان خبر داد و گفت: پرورش ماهی در استخر پیش ساخته و بتنی، پرورش زالو، جلبک، ماهیان زینتی، کرم نرئیس و صدف خوراکی در دستور کار شیلات استان بوشهر قرار دارد...
کد خبر: ۲۰۰۲۷۲۸
جمعه ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر از اجرایی شدن طرح‌های جدید پرورش آبزیان خبر داد و گفت: پرورش ماهی در استخر پیش ساخته و بتنی، پرورش زالو، جلبک، ماهیان زینتی، کرم نرئیس و صدف خوراکی در دستور کار شیلات استان بوشهر قرار دارد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عقیل امینی در جلسه شورای هماهنگی مدیران شیلات استان بوشهر با تأکید بر توجه به اقتصاد دریامحور و با اشاره به نقش پراهمیت و وظیفه سنگین شیلات استان بوشهر در پیشبرد این اهداف، اظهار داشت: ظرفیت‌ها و فعالیت‌های خوب شیلات استان بوشهر باید بر اساس اقتصاد دریامحور مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده کرد.

وی ادامه داد: توسعه پرورش ماهی در قفس و میگو پرورشی از طرح‌های شیلات در راستای توسعه اقتصاد دریا محور است که با تلاش، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری می‌توانیم با افزایش تولید در این زمینه شاهد شکوفایی تولیدات از دریا باشیم.

امینی افزود: توسعه طرح‌های جدید آبزیپروری در استان مانند پرورش ماهی در استخر پیش ساخته و بتنی، پرورش زالو، جلبک، ماهیان زینتی، کرم نرئیس و صدف خوراکی در دستور کار شیلات استان بوشهر قرار دارد و نیاز است مدیران تمام تلاش خود را برای این موضوع به‌کار گیرند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر همچنین استفاده از آب استخر‌های ذخیره کشاورزی برای پرورش ماهیان گرمابی را از اهداف دیگر شیلات استان برای افزایش تولیدات آبزی‌پروری در استان عنوان کرد.

وی به کاشت درختان حرا توسط شیلات در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت تأکید کرد و در این زمینه تصریح کرد: به‌منظور تأمین نهال درخت حرا رایزنی لازم با مدیرکل منابع طبیعی استان صورت گرفته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر خطاب به مدیران شیلات شهرستان‌های استان تأکید کرد: نیاز است مسئولان شیلات شهرستان‌ها به جد پیگیر این موضوع باشند و هماهنگی لازم برای همراهی با اداره منابع طبیعی برای کاشت درختان حرا در سواحل و محل‌های مدنظر صورت گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر