جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس در نشست با خبرنگاران:
فکرشهر: رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: از سال ۱۳۸۳ این مرکز شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۳۸۷ به طور مستقل کار خود را آغاز کرد تا ایده‌های نو و فناورانه را حمایت کند تا به محصول تجاری برسند و وارد بازی شوند...
کد خبر: ۲۰۰۲۰۹۰
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
فکرشهر

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: از سال ۱۳۸۳ این مرکز شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۳۸۷ به طور مستقل کار خود را آغاز کرد تا ایده‌های نو و فناورانه را حمایت کند تا به محصول تجاری برسند و وارد بازی شوند.

به گزارش «فکرشهر»، «رحمن دشتی» امروز شنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ در نشست با خبرنگارن، افزود: در پارک علم و فناوری خلیج فارس، در دو قسمت مجموعه‌ها را حمایت می‌کنیم که شامل تسهیلات ارزان قیمت دولتی، مشاوره‌های فنی و تخصصی و آموزش‌های مورد نیاز و سایر موارد است.

در زمینه تولید جلبک رتبه اول کشور هستیم/ زیست فناوری را به عنوان اولویت اول در نظر گرفته ایم

وی اظهارداشت: مردمی کردن اقتصاد و پایداری اقتصاد مردمی از جمله کار‌های پارک است و الان که صحبت می‌کنیم در رمینه تولید جلبک رتبه اول کشور هستیم و قصد داریم صنایع پایین دستی آن را نیز راه اندازی کنیم و زیست فناوری را به عنوان اولویت اول در نظر گرفته ایم، چون مستقیما با اقتصاد مردم در ارتباط است.

دکتر دشتی ادامه داد: الان دو شرکت، تولید جلبک انجام می‌دهند و در مجموع سالانه ۲۰ تن جلبک تولید می‌کنند که در زمینه‌های فراوانی کاربرد دارد و اگر بتوانیم صنایع پایین دستی را ایجاد کنیم در زمان تحریم از بسیاری از مواد مانند سویا و کنجاله و… بی نیاز می‌شویم.

ایجاد ۴ خانه خلاقانه در استان

رییس پارک علم و فناوری بوشهر توضیح داد: با توجه به مزیت دریا در استان بوشهر، تولیدات دریایی در اولویت دوم قرار دارد و صنایع خلاق و هنر‌های خلاقانه در اولویت سوم قرار گرفته است که مزیت شهرستان‌های گناوه، دشتستان و دشتی است و ما باید ۴ خانه خلاقانه را ایجاد کنیم که تا پایان سال در بوشهر و دشتی این خانه‌ها راه اندازی خواهد شد.

رحمن دشتی ادامه داد: متناسب با پیشرفت روز، فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در برنامه پارک است که می‌بایست نیرو‌ها و شرکت‌های فناوری را جذب کنیم و حمایت‌های لازم را نیز انجام دهیم تا افرادی که هستند با مشکل روبرو نشوند و باید اقتصاد دیجیتال را کمک کنیم.

در رمینه تولید جلبک رتبه اول کشور هستیم/ زیست فناوری را به عنوان اولویت اول در نظر گرفته ایم / واردات بذر گوجه فرنگی از خارج کشور و قول ۶ ساله برای تولید آن در بوشهر/ اسامی شهرستان هایی که مرکز رشد دارند/ سالیانه هزار میلیارد گردش ریالی پارک است/ ایجاد ۴ خانه خلاقانه در استان

وی افزود: در زمینه کشاورزی خارج از فصل و شیلات، با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، پرورش ماهی در قفس رشد خوبی داشته است و تولید گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی در دستور کار است.

دشتی اضافه کرد: در حوزه انرژی نیز متناسب با صنایعی که در استان است، کار‌هایی در حال انجام است و اقتصاد مردم پایه را سعی کرده ایم اجرایی کنیم.

سالیانه هزار میلیارد گردش ریالی پارک است

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: هم اکنون ۱۶۵ شرکت فناور در این پارک در حال کار هستند که ۳۲ شرکت آن، دانش بنیان است و این شرکت‌ها در شش ماه اخیر ۳۰۰ شغل جدید را ایجاد کرده اند و برای اولین بار در این مدت بالغ بر ۴۰۰ هزار یورو صادرات داشته ایم و امید داریم تا پایان سال به بیش از یک میلیارد یورو برسد.

وی افزود: هم اکنون ۱۵۰۰ نفر اشتغال رسمی و ثابت در شرکت‌های پارک علم و فناوری است و سالیانه هزار میلیارد گردش ریالی پارک است.

رحمن دشتی با بیان این که «مرکز عسلویه به زودی افتتاح خواهد شد»، اضافه کرد: شرکت‌های مرکز عسلویه در حال تجهیز هستند و در آینده‌ای نزدیک با حضور مقام کشوری به بهره برداری خواهد رسید.

اسامی شهرستان هایی که مرکز رشد دارند

وی گفت که بوشهر، گناوه، دشتستان، دشتی، کنگان و به زودی عسلویه، شهرستان‌هایی هستند که مرکز رشد دارند و مجوز ۳ شرکت با سایر ادارات و نهاد‌ها هم گرفته و تفاهم نامه‌ها امضا شده است.

دشتی بیان داشت: آرزوی ۱۶ ساله برای واگذاری فضا به شرکت‌ها را برآورده کرده و منطقه‌ای ۱۹/۵ هکتاری را در نظر گرفته و در حال ایجاد تاسیسات و اصلاح زمین‌ها هستیم و پس از آن واگذاری زمین به متقاضیان انجام خواهد شد.

وی گفت: پارک در منطقه ویژه و آزاد ۸۳۰۰ متر زمین دارد و در شهرک صنعتی بوشهر و در شهرک صنعتی برازجان نیز زمین داریم که سوله‌های مختلفی ایجاد شده است.

در رمینه تولید جلبک رتبه اول کشور هستیم/ زیست فناوری را به عنوان اولویت اول در نظر گرفته ایم / واردات بذر گوجه فرنگی از خارج کشور و قول ۶ ساله برای تولید آن در بوشهر/ اسامی شهرستان هایی که مرکز رشد دارند/ سالیانه هزار میلیارد گردش ریالی پارک است/ ایجاد ۴ خانه خلاقانه در استان

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر ادامه داد: در حمایت از شرکت‌های پارک علم و فناوری، امسال ۵۷ میلیارد تومان وام تبصره ۱۶ به شرکت‌ها داده شده که رتبه اول کشور در جذب حمایت را کسب کرده ایم و در وام تبصره ۱۸ نیز حدود ۱۲ میلیارد تومان کار آن انجام شده و ۲۵ میلیارد تومان دیگر مصوب شده که پس از انجام امور اداری واگذاری‌ها انجام خواهد شد.

رحمن دشتی همچنین گفت: هفتمین نمایشگاه دانش بنیان و ساخت نفت و گاز و پتروشیمی داخلی را ۱۹ تا ۲۲ آذرماه در عسلویه برگزار خواهیم کرد و تا پایان سال چند نمایشگاه دیگر نیز در عسلویه خواهیم داشت.

واردات بذر گوجه فرنگی از خارج کشور و قول ۶ ساله برای تولید آن در بوشهر

دکتر دشتی در ادامه این نشست به محصولات کشاورزی نیز پرداخت درباره پرورش بذر گوجه فرنگی، گفت: این بذر از خارج از کشور وارد می‌شود و محققی امسال کار خود را شروع کرده و طبق برنامه امیدواریم پس از ۶ سال بتوانیم بذر گوجه فرنگی را خود تولید کنیم؛ البته باید این نکته را نیز یاداوری کنم که این روند ۱۲ ساله است، اما با دانش نوین قرار است در نصف زمان انجام گیرد.

وی افزود: در برخی محصولات اولین تولید در کشور را داریم و قرارداد‌های خوبی نیز شرکت‌ها با حضور در نمایشگاه‌ها بسته اند.

رحمن دشتی اظهارداشت: سال گذشته رتبه ۲۸ کشور را داشتیم و مدت هاست در سطح دو کشور قرار داریم و امیدواریم با برنامه‌هایی که در حال انجام است تا پایان سال این رتبه را بهبود ببخشیم.

در رمینه تولید جلبک رتبه اول کشور هستیم/ زیست فناوری را به عنوان اولویت اول در نظر گرفته ایم / واردات بذر گوجه فرنگی از خارج کشور و قول ۶ ساله برای تولید آن در بوشهر/ اسامی شهرستان هایی که مرکز رشد دارند/ سالیانه هزار میلیارد گردش ریالی پارک است/ ایجاد ۴ خانه خلاقانه در استان

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس افزود: خوشه خرما و خوشه آبزیان حدود ۱۰ سال پیش مصوب شد و در زمینه خوشه خرما کار‌هایی صورت گرفته که در دشتی و دشتستان در حال انجام است و خوشه آبزیان نیز مصوبات آن انجام شده است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تاکنون، ۳ شرکت در پارک و ۲۰ شرکت نیز در هسته جذب شده اند؛ ضمن این که ۶۰ شرکت نیز در حال داوری و شورا برای پذیرش داریم و طرح دستیار فناوری را داشتیم که آمار بسیار خوبی داشتیم؛ همچنین از ابتدای سال ۸ اختراع را ثبت کرده و ۲۵ برند را نیز ثبت کرده ایم.

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر