پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۴۸۶
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷

فکرشهر: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: در سال گذشته ۵۰۰ هزار یورو محصولات و خدمات شرکت‌های پارک علم و فناوری به کشور‌های مختلف صادر شده است.

به گزارش فکرشهر، «رحمان دشتی» در گفت وگو با ایرنا افزود: زمینه فعالیت پارک علم و فناوری خلیج فارس بیشتر مربوط به حوزه‌های انرژی، زیست فناوری، دریا، اقتصاد و دریا، صنایع خلاق، فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال، کشاورزی و شیلات، سلامت، نفت، گاز و پتروشیمی می‌شود.

وی بیان کرد: هرچند استان بوشهر اکنون ظرفیت تولید ۵۵ تن جلبک دارد، اما هنوز عرضه این محصول به شکل خام فروشی است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس تصریح کرد: این پارک در حوزه غذای دامی، طیور و انسان، موارد مراقبتی، آرایشی و بهداشتی برای توسعه صنایع پایین دستی فعال است.

دشتی عنوان کرد: با تکمیل زنجیره ارزش، ۲ کارخانه بزرگ تجهیزات مراقبتی، بهداشتی امسال افتتاح می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس ادامه داد: امسال برنامه‌های متعددی نیز برای توسعه غذا‌های طیور و دام داریم که پس از دریافت استاندارد‌های مربوطه، کارخانه‌های آن‌ها نیز توسط شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور به بهره برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: در حوزه دریا و اقتصاد دریا ایجاد شهرک زیست فناوری دلوار در دستور کار قرار گرفته که اکنون ۶۰ هکتار از زمین این شهرک آماده بهره برداری شده و جهت بهره برداری نهایی نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی از قبیل کانال آب شور است.

دشتی یادآور شد: همچنین امسال برنامه‌های متعددی در حوزه غذا‌های مولد میگو، تولید دانش ایجاد لارو ماهی، تولید جلبک‌های لازم برای غذای لارو‌های میگو و ماهی انجام شده است.

وی تاکید کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم شاهد افتتاح چهار کارخانه در حوزه دریا خواهیم بود و برای صادرات این محصولات نیز تدابیری اندیشیده شده است.

دشتی گفت: از هشت مرکز رشدی که پارک علم و فناوری خلیج فارس دارد سه مرکز موظف شدند بالغ بر ۶۰ درصد ورودی شأن از حوزه صنایع خلاق باشد.

وی عنوان کرد: همچنین با توجه به رشد چشمگیر حوزه اقتصاد دیجیتالی، فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی و براساس تاکید مقام معظم رهبری برای توسعه این حوزه در سطح ملی و بین المللی اقدام‌های موثری طراحی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر