جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۸۲۰
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

فکرشهر: رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری گفت: با اجرایی شدن تفاهم‌نامه منعقد شده با وزارت کشور، جشنواره بازی‌های بومی و محلی در ۳۱۳ محله کم‌برخوردار استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی ورزش، علیرضا پسندیده در مجمع انتخابات هیئت ورزش روستایی و عشایری و بازی‌های بومی و محلی استان اظهار داشت: تاکنون ۳۵۰ بازی بومی و محلی در کتاب اطلس‌ها وجود دارد که ۱۲۰ بازی به ثبت ملی رسیده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۴ رشته بازی بومی و محلی از جمله الختور، هفت سنگ، لی لی و سایر رشته بر اساس علایق و سلیقه جامعه روستایی در سطح کشور اجرایی می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری، باز‌های بومی و محلی تصریح کرد: دومین دوره مسابقات جام پرچم که سال گذشته در یک رشته مینی فوتبال برگزار شده بود امسال در چهار رشته کاراته، مینی‌فوتبال، والیبال چهار نفره و دو و میدانی در رشته پرتاب وزنه برگزار می‌شود.

پسندیده در ادامه جام یاری‌گران زندگی را یکی دیگر از مأموریت‌های فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و باز‌های بومی و محلی دانست.

وی افزود: این برنامه با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان‌ها در چهار رشته شطرنج، تنیس روی میز و دوومیدانی ۱۳۰۰ و ۱۵۰۰ متر برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز گفت: هیات ورزش روستایی و عشایری اکنون ۳۰ درصد جامعه ورزش استان را به خود اختصاص داده است.

یاسر جمالی افزود: تاکنون ۲۱۰ خانه ورزش روستایی برای اقشار مختلف این جامعه با وسایل ورزشی تجهیز شده‌اند.

در این نشست سعید اسماعیلی رئیس پیشین این هیات به مدت چهار سال دیگر در سمت خود ابقا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر