دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۸۶۸
سه‌شنبه ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از اکران آثار برگزیده هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران "سینما حقیقت" در بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالرحیم افزوغ در نشست با هنرمندان بوشهری با بیان اینکه دو تندیس ارزشمند جشنواره سینما حقیقت به بوشهری‌ها رسید اظهار داشت: هنرمندان بوشهری در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» ۲ جایزه بهترین موسیقی متن و تصویربرداری را از آن خود کردند.

وی بیان کرد: تندیس بهترین موسیقی متن به اکبر ابراهیمی برای مستند «آخرین کوسه نهنگ» و تندیس بهترین تصویربرداری به‌صورت مشترک از آن رامتین بالف و رشاد بالف برای مستند آخرین کوسه نهنگ شد.

وی ضمن تبریک به عوامل مستند "آخرین کوسه نهنگ" اثر هنرمند بوشهری رامتین بالف، عنوان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که همواره با حضور در جشنواره‌های متعدد موجب افتخارآفرینی شده‌اند که این خود مولفه‌ای مثبت به شمار می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اکران فیلم‌های برگزیده در بوشهر خاطرنشان کرد: ۱۲ فیلم مستند برگزیده هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران "سینما حقیقت" از ۶ تا ۸ دی ماه جاری در سینما شهید آوینی بوشهر به روی پرده خواهد رفت.

افروغ اظهار کرد: در روز نخست چهارشنبه ۶ دی ماه فیلم‌های "ناخدا ساخته علی ارکیان و عیدوک مستند علی عسکری" در سانس اول به ساعت ۱۸:۳۰ و "دختران باد به کارگردانی سپیده سپهی و قوی‌دل اثر علی فراهانی صدر" در ساعت ۲۰:۳۰ اکران خواهد شد.

وی ادامه داد: "آذرآبادگان و دختر کوه نور به ترتیب به کارگردانی حامد کلجه‌ای و جابر بادیاد" در ساعت ۱۸:۳۰ و "آخرین کوسه نهنگ اثر رامتین بالف و دوئل بوکمال مستند محمدرضا ابوالحسنی" ساعت ۲۰:۳۰ مستند‌های برگزیده روز دوم جدول نمایش سینما شهید آوینی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: براساس جدول برنامه‌ریزی شده در روز جمعه ۸ دی ماه ۴ فیلم "خانواده خلج به کارگردانی مشترک مصطفی حاجی قاسمی- مریم الهامیان و پورزال نیز اثر احسان فرخی فرد – ماریا ماوتی" ساعت ۱۸:۳۰ و "بی‌قرار و آب بندان به ترتیب آثار محمدعلی فارسی و رضا اکبریان گالشکلایی " ساعت ۲۰:۳۰ روز جمعه ۸ دی ماه به نمایش گذاشته می‌شود.

افروغ اضافه کرد: اکران آثار برگزیده جشنواره سینما حقیقت در استان‌ها فرصت مناسبی برای هنرمندان و علاقمندان است تا با آثار تولید شده در مناطق دیگر کشور آشنا شوند.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران "سینما حقیقت" از تاریخ ۲۷ آذر ماه تا ۲ دی ماه سال جاری به دبیری محمد حمیدی‌مقدم در پردیس چارسو تهران برگزار و آثار منتخب معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر