سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۹۰۰
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

فکرشهر: رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان بوشهر گفت: فصل الخطاب ما در انتخابات پیش رو تلاش در جهت تحقق منویات رهبری در چهار مؤلفه مشارکت قوی، رقابت واقعی، امنیت و سلامت به معنای حقیقی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، صادق بوستانی در نشست با هیأت‌های بازرسی انتخابات شهرستان‌ها و و دبیر هیئت نظارت در استانداری بوشهر با توصیه به اصل بی طرفی و تاکید بر رعایت فرایند اجرای قانون انتخابات اظهار داشت: همزمان با ابلاغ وزارت کشور و تشکیل هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور و استناد ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، در استان بوشهر نیز هیئت بازرسی انتخابات متشکل از پنج نفر که شامل رئیس و دبیر و سه نفر عضو می‌باشد در ده شهرستان استان نیز هیئت‌های بازرسی انتخابات متشکل از سه نفر در سامانه جامع انتخابات کشور ثبت مشخصات شدند و احکام همه شهرستان‌ها صادر و به طور رسمی موجودیت پیدا کرده‌اند.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان بوشهر افزود: همه دبیرخانه‌های هیئت‌های بازرسی شهرستان‌ها نیز با ترکیب سه نفر عضو تشکیل و در فرمانداری‌ها مستقر هستند.

وی گفت: هیأت بازرسی انتخابات موظف به نظارت از طریق بازرسی و کنترل تمامی فرایند‌های اجرایی انتخابات است و تمام تلاش ما در راستای صیانت از آرا مردم و داوطلبین انتخابات خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم هیئت بازرسی دریافت اخبار شکایات و تخلفات است که برای این منظور سامانه تلفنی ۱۱۱ نمابر ۳۵۵۳۸۵۳و وب سایت دفتر بازرسی آماده دریافت و پاسخگویی است.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان بوشهر یادآور شد: طبق ماده ۱۷ قانون انتخابات، قوه قضائیه شعبه‌هایی را در شهرستان اختصاص داده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تخلفات انتخاباتی که از سوی هیئت بازرسی انتخابات استان گزارش و اعلام شود رسیدگی کنند.

دبیر هیأت نظارت بر انتخابات استان بوشهر نیز در این نشست بر رعایت اصل بی طرفی و توجه ویژه بر رعایت اصل قانون انتخابات در جهت صیانت از آرا و حقوق رأی دهندگان و نامزد‌های انتخابات تاکید کرد.

خلیل رضایی با اشاره به تلاش در جهت مشارکت حداکثری نسبت به امید آفرینی و تبیین خدمات بی شمار دولت و نظام در سطوح مختلف جامعه مطالبی بیان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر