يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۰۶۹
دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

فکرشهر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در هر ماه ۱۰ قوطی شیرخشک به‌صورت یارانه‌ای و ۱۰ قوطی نیز به‌صورت غیر یارانه‌ای به ازای هر کودک در داروخانه‌ها ارائه خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، یحیی رضایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همراه داشتن کد ملی کودک در هنگام خرید شیرخشک الزامی است اظهار داشت: پس از ثبت کد ملی نوزاد توسط داروخانه، شیرخشک با قیمت مصوب به افراد ارائه می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: اتباع خارجی نیز با ارائه شناسه یکتا می‌توانند شیر خشک کودک خود را دریافت کنند.

وی افزود: در حال حاضر زمانی که کد ملی نوزاد در سامانه سازمان غذا و دارو توسط داروخانه‌ها ثبت می‌شود میزان یارانه شیرخشک از قیمت کل محصول کسر و سهم پرداختی فرد مشخص می‌شود.

وی گفت: در صورتی که در طول یک ماه، متقاضی بیشتر از ۱۰ قوطی شیرخشک خریداری کند، قیمت ۱۰ قوطی بعدی در طول آن ماه به‌صورت غیر یارانه‌ای محاسبه و دریافت می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: قیمت شیرخشک غیر یارانه‌ای نیز مشخص و مصوب توسط سازمان غذا و دارو است.

رضایی ادامه داد: برای کودکان ۲ تا ۶ سال ماهیانه ۱۰ قوطی شیر خشک با قیمت آزاد و برای کودکان بالای ۶ سال ماهیانه یک قوطی با قیمت آزاد نیز در نظر گرفته شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: همچنین افراد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه شیرخشک می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته یا تخلف را به معاونت غذا و دارو اطلاع دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر