چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: طرح جوانی جمعیت و تشویق فرزندآوری با این هزینه‌های نجومی سازگاری ندارد...
کد خبر: ۲۰۰۲۷۴۵
جمعه ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: طرح جوانی جمعیت و تشویق فرزندآوری با این هزینه‌های نجومی سازگاری ندارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نمازجمعه برازجان با بیان اینکه گرانی و افزایش ۴۰ درصدی قیمت شیر مغایر با طرح جوانی جمعیت است اظهار کرد: هفته پیش با کمبود شیر خشک مواجه بودیم که در خطبه‌ها مطرح شد و عده‌ای از نمایندگان مجلس نیز از این وضعیت انتقاد کردند.

وی ادامه داد: توقع این بود مشکل خانواده‌ها حل شود، اما متأسفانه در فاصله همین یک ماه به یک باره شیر خشک از ۷۳ هزار تومان به ۹۰ هزار تومان رسید.

امام جمعه برازجان افزود: حالا که اعلام کردند مشکل شیر خشک با سهمیه بندی حل شده است. قیمت شیر خشک از ۹۰ هزار تومان، به ۱۴۰ هزار تومان افزایش یافت و با این گرانی‌ها چطور توقع افزایش جمعیت و فرزندآوری را از مردم دارید. در حالی که با بی توجهی به وضع درآمد کارگر و کارمند، یکباره شیر خشک و اقلام دیگر مورد نیاز خانواده‌ها را گران می‌کنید.

وی تصریح کرد: انتخابات مظهر قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران است و یازدهم اسفندماه موعد انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است.

مصلح اظهار داشت: انتخاباتی که از همان روز‌های اول سال مورد توجه رهبر حکیم انقلاب اسلامی قرار گرفت و ایشان از ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ به آن اشاره کرده و دیدگاه‌های خود را در مناسبت‌های گوناگون مطرح کرده‌اند که آخرین آن، ۲۵ آبان ماه و در دیدار با اعضای شورای نگهبان بود.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد بهترین دستمایه برای تحلیل‌های دقیق و واقع‌بینانه، توجه به جان کلام امام جامعه و حرکت بر همان روش است.

مصلح افزود: این انتخابات خیلی مهم است و انتخابات می‌تواند مظهر قوّت ملّی باشد اما، اگر انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، درست برگزار نشود ضعف کشور و ضعف ملّت را نشان می‌دهد؛ ضعف دولت را، ضعف مسئولین را، ضعف آحاد مردم را و ضعف کشور را نشان می‌دهد.

امام جمعه برازجان گفت: هر چه ما ضعیف بشویم، تهاجم و فشار دشمنان ما بیشتر خواهد شد.

مصلح اظهار داشت: اگر می‌خواهید جلوی فشار دشمن گرفته شود، باید قوی بشویم و یکی از ابزار‌های مهمّ قوّتِ کشور همین انتخابات است. مسئولانی که مرتبط هستند از همین حالا البتّه می‌دانم که دنبال کرده‌اند، راهبرد مشارکت را، راهبرد امنیّت انتخابات را، راهبرد سلامت انتخابات را، راهبرد رقابت انتخابات را مشخّص کنند؛ انتخابات خوبِ سالمِ با مشارکت بالایی ان‌شاء‌الله در آخر سال داشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر