جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۳۷۰
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

فکرشهر: عضو کمیته تبلیغات استان بوشهر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای قانون استفاده از اسامی فارسی مصمم است و به هیچ وجه از آن دست برنمی دارد و از تمامی دستگاه‌ها درخواست می‌کند در این زمینه همکاری‌های لازم و جدی را داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی ارشاد، عبدالصمد دشتی با تاکید بر آنکه استفاده از اسم و واژه‌ها باید بر اساس قانون استفاده از اسامی فارسی باشد افزود: اصناف هم هر جا ابهام داشتند می‌توانند سوالات خود را از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها بصورت قانونی پیگیری کنند.

وی گفت: سامانه سردر اصناف به آدرس farsipasdash.ir به منظور جستجوی نام‌های بیگانه و غیربیگانه راه اندازی شده و مدیریت، بررسی و ارزیابی اسامی و عناوین توسط وزارت ارشاد و فرهنگستان زبان و ادب فارسی انجام می‌شود.

کارشناس تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان افزود: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که دسترسی به آن راحت است و متقاضی محترم می‌تواند مدارک و مشخصات خود را در محل‌های مورد نظر بارگذاری کند و پس از ثبت و ذخیره نام انتخاب شده، بررسی لازم توسط کارشناس انجام می‌شود و چنانچه اسامی ثبت شده مغایر با قانون ممنوعیت نباشد، اسامی ثبت شده تایید می‌شود.

دشتی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع درخواست داریم تا اطلاع رسانی‌های لازم در مورد سامانه سردر اصناف برای تایید نام تابلو صنوف مختلف توسط اتحادیه‌ها انجام شود، زیرا صنوف باید پس از دریافت تاییدیه نام انتخابی برای دریافت مجوز کتبی به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر