يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۳۸۱
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵

فکرشهر: رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره به راه‌اندازی مرکز تجارت ایران در قطر گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد صادرات ایران به کشور قطر از استان بوشهر انجام می‌شود مرکز تجارت ایران در قطر در اختیار استان بوشهر قرار گرفته شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، خورشید گزدرازی در جلسه شورای گفت وگوی دولت با بخش خصوصی با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر توجه به حل مشکلات فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: مسائل و مشکلات تجار استان پیرامون بازارسازی و بازاریابی بین‌المللی به ویژه در زمینه مراکز تجاری ایران در کشور‌های هدف است.

وی اضافه کرد: متأسفانه در سالیان گذشته با وجود تلاش‌های بخش خصوصی برای بازارسازی بین‌المللی به علت پاره‌ای از مسائل و ضعف در دیپلماسی اقتصادی کشور، بازار‌های ایجاد شده یا قابل دوام نبوده یا به طور کلی آن‌ها از دست رفته است.

گزدرازی نبود یکپارچگی تصمیم‌سازی در بخش دولتی برای حمایت از صادرات، وضع قوانین بازدارنده علیه صادرات شامل ایجاد ممنوعیت صادراتی، وضع مالیات و عوارض بر صادرات و عدم تبیین سیاست خارجی مبتنی بر تعاملات اقتصادی را از جمله عوامل عدم موفقیت در بازاریابی و بازارسازی بین‌المللی دانست.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر بر انجام مأموریت‌های ذاتی معاونت دیپلماسی اقتصاد در راستای ایجاد و تنظیم الگوی تجارت مبتنی بر سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و افزود: بازارسازی و فراهم آوردن زمینه به‌منظور معرفی و گشایش بازار برای کالا‌های ایرانی و بهبود وضع تعرفه ترجیحی برای محصولات ایرانی در بازار‌های هدف در دستور کار قرار گرفته شود.

گزدرازی، عدم استقرار رایزن‌های اقتصادی در بازار‌های هدف را یکی از مشکلات دانست و بیان کرد: مطمئناً یکی از عوامل موثر در ایجاد بازار‌های بین‌المللی، شناخت دقیق از کشور‌های هدف و قوانین و مقررات تجاری آن‌ها است که این امر با وجود رایزن‌های اقتصادی ممکن خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تجارت ایران در قطر گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد صادرات ایران به کشور قطر از استان بوشهر انجام می‌شود مرکز تجارت ایران در قطر در اختیار استان بوشهر قرار گرفته شود.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر ایجاد خانه تجار و دفتر حقوقى و نمایشگاه دائمی ایران در قطر را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: تحقق این مهم نقش ویژه‌ای در توسعه صادرات و دستیابی به بازار‌های هدف دارد.


ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر