پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: خط مستقیم کشتیرانی بین بنادر کنگان و دمام به عنوان دروازه تجاری جمهوری اسلامی ایران و کشور عربستان راه اندازی می‌شود...
کد خبر: ۲۰۰۴۰۸۵
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: خط مستقیم کشتیرانی بین بنادر کنگان و دمام به عنوان دروازه تجاری جمهوری اسلامی ایران و کشور عربستان راه اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی زاده در نشست با نخبگان شهرستان کنگان اظهار داشت: در سفر دی امسال مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه به استان بوشهر در خصوص استفاده از ظرفیت‌های بنادر این استان برای تقویت روابط تجاری ایران و کشور‌های همسایه خلیج فارس از جمله راه اندازی خط کشتیرانی بندر کنگان - دمام تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی افزود: دمام یکی از مهمترین شهر‌های عربستان سعودی در کنار خلیج فارس و از مهمترین بنادر این کشور است.

محمدی زاده گفت: هم اکنون طرح‌های توسعه‌ای بندر و اسکله کنگان در مراحل پایانی قرار دارد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: با پایان این طرح بزرگ عمرانی، شرایط برای پهلوگیری شناور‌های با ظرفیت بالاتر و رونق بیشتر بندر کنگان فراهم می‌شود.

محمدی زاده ادامه داد: باتوجه به ظرفیت بالای کنگان در حوزه دریا، توسعه اقتصاد دریامحور در این شهرستان مورد توجه و تاکید قرار دارد.

وی بیان کرد: شهرک صنعتی کنگان ۴۴ هکتار وسعت دارد که قسمتی از زمین‌های این شهرک، به شرکت‌های دانش بنیان و فناور تخصیص می‌یابد تا از صنعت پشتیبانی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر