يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۵۳۱
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

فکرشهر: مدیرکل صمت استان بوشهر از کشف بیش از ۵۲۳ تخلف صنفی در ۹ ماهه امسال در استان خبر داد و گفت: کشف این تعداد متخلف منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۶.۶ میلیارد ریال شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مهدی صفوی صبح امروز در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح نظارت و بازرسی برای کنترل قیمت‌ها و مقابله با متخلفان تولیدی، صنفی و توزیعی، اظهار داشت: گشت‌های نظارتی بر قیمت کالا و خدمات در بازار شهر‌های استان بوشهر تشدید یافته است.

وی با بیان اینکه گشت‌های نظارت بر بازار با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی به‌صورت مستمر در حال اجرا است از کشف صنوف متخلف خبر داد و بیان کرد: در ۹ ماه امسال ۳ هزار و ۸۰۰ مورد گشت مشترک با مشارکت دستگاه‌های مرتبط از جمله صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌ها انجام رسیده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر از کشف بیش از ۵۲۳ تخلف صنفی در ۹ ماهه امسال در استان خبر داد و گفت: شناسایی این تعداد متخلف منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۶.۶ میلیارد ریال برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان بوشهر ارسال شده است.

صفوی عنوان کرد: به منظور تسریع رسیدگی به شکایات مردمی و جلوگیری از اجحاف در حقوق مصرف‌کنندگان، اجرا برنامه‌های گشت مشترک بازرسی در سراسر استان از سوی صمت با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط تا پایان سال جاری ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترک بازرسی به‌صورت برنامه‌ریزی شده در ۲ بخش صنفی عرضه کالا و خدمات که در هر نوبت از یک بخش از اصناف با حضور بازرسان مربوطه انجام می‌شود.

مدیرکل صمت استان بوشهر اضافه کرد: بازرسی‌ها در بخش کالا نظیر مواد غذایی، مواد آرایشی بهداشتی، پوشاک، کیف و کفش و کسبه دیگر و در بخش خدمات مانند تعمیرگاه خودرو، کارواش خودرو، آرایشگاه و دیگر صنوف انجام می‌شود.

صفوی افزود: شهروندان می‌توانند به‌عنوان بازرس افتخاری به حوزه معاونت بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان مراجعه و آموزش‌های لازم را کسب و سپس در سطح بازار بازرسی کنند.

وی از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی، احتکار، عدم عرضه کالا، عدم صدور فاکتور، تقلب و کم فروشی، عدم درج قیمت و دیگر امور مراتب را از طریق سامانه پاسخگویی ۱۲۴ و یا به‌صورت حضوری به واحد رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و یا شهرستان مربوطه گزارش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر