جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۲۶۸
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

فکرشهر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۴۸۸ پرونده تخلف صنفی در استان بوشهر به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، نصرالله کشاورز سه‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مدت یک و نیم ماهه طرح نظارتی عیدانه و رمضان ۲ هزار و ۵۰۸ بازرسی از واحدهای صنفی این استان انجام شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۹۰ عملیات بازرسی به دنبال شکایت‌های مردمی، ۲۹۵ بازرسی میدانی از سوی مأموران صمت، ۴۶ مورد گشت مشترک و یکهزار و ۹۷۷ عملیات در قالب طرح نظارتی ویژه این ایام انجام شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: در خلال این بازرسی‌ها ۴۸۸ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی خاطی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: ارزش ریالی این پرونده‌های تخلف صنفی بیش از ۴۱ میلیارد ریال است و واحدهای متخلف محکوم به پرداخت این جریمه‌ها هستند.

کشاورز از سازش و مصالحه ۳۶ شاکی از ۱۹۰ فقره شکایت مردمی در استان بوشهر خبر داد و گفت: پس از روشن شدن تخلف در بازرسی‌های نامحسوس صمت، شاکی و متخلف دعوت می‌شوند که در برخی موارد واحد صنفی متخلف با جبران خسارت رضایت شاکی خود را جلب می‌کند.

وی تاکید کرد: در پرونده‌هایی که جنبه عمومی داشته باشد، رضایت شاکی به تنهایی مانع از ارسال پرونده به تعزیرات حکومتی نمی‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر