شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۵۹۰
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره صمت استان بوشهر گفت: با توجه معرفی دفاتر مشاوران املاک به عنوان مشاغل آسیب‌رسان، نظارت متوالی و منظم در این دفاتر در دستور کار گشت‌های مشترک بازرسی قرار گرفته است.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد رجایی بیان کرد: با توجه به بازخورد‌هایی که در سامانه پاسخگویی به شکایت‌های مردمی وجود دارد، بیشترین گلایه مردم از خرید کالا‌هایی است که نرخ مشخصی ندارند و مصرف کننده حس می‌کند تخلفی صورت گرفته است.

وی افزود: براین اساس ۱۵ رسته یا حرفه، چون آرایشگران، تعمیرات خودرو و دفاتر مشاور املاک را به عنوان مشاغل آسیب رسان معرفی کردیم که مهمترین آن دفاتر مشاوران املاک بود که تصمیم گرفته شد سه‌شنبه‌های هرهفته به‌صورت متوالی و منظم نظارت برآن‌ها در استان از سوی بازرسان تعزیرات، اتاق اصناف، راه و شهرسازی و اتحادیه صنف انجام گیرد.

وی با بیان این‌که ۹ عنوان به صنف مشاوران املاک ابلاغ شده که باید رعایت کنند، اضافه کرد: قرارگرفتن پروانه کسب در دید مشتری، گرفتن کد QR و نصب در محل و داشتن نرخ نامه از مهمترین این موارد است.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره صمت استان بوشهر تاکید کرد: مشاوران املاک موظف هستند براساس نرخی که در کمیسیون نظارت مرکز استان مصوب شده عمل کنند.

وی گفت: در آخرین بازرسی از دفاتر مشاور املاک در استان، ۱۰ دفتر بازرسی شد که ۳ واحد به علت تخلف مهر‌و‌موم شدند.

رجایی عنوان کرد: بیشتر موارد تخلف این دفاتر نصب نکردن نرخ نامه و کد QR و استفاده از دفاتر دستی قولنامه بوده و این در شرایطی‌ست که همه قرارداد‌ها سامانه‌ای و برخط شده است.

وی از هم استانی‌ها درخواست کرد در صورت مشاهده تخلف در هر زمینه‌ای در حوزه بازار و اصناف می‌توانند با سامانه ۱۲۴ مردمی تماس بگیرند و اطلاع دهند تا پیگیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر