پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۴۷۹
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷

فکرشهر: ۲ محصول فناورانه و دانش بنیان از تولیدات جوانان بومی استان بوشهر همزمان با بزرگداشت دهه فجر در آیینی با حضور استاندار این استان رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر روز چهارشنبه در این آیین اظهار کرد: محصول نخست "دستگاه ایستگاه هواشناسی نسیم" دارای کاربرد‌های ناوبری حساس مانند کنترل خودکار شناور (اتوپایلوت) و کنترل اطلاعات هواشناسی مانند دما، رطوبت، فشار هوا و سرعت و جهت باد است.

" رحمان دشتی" افزود: دستگاه‌های قدیمی با استفاده از چرخش مکانیکی سرعت و جهت باد را اندازه گیری می‌کنند که باعث بازدهی کم و استهلاک بالا می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه هواشناسی نسیم با استفاده از تکنولوژی آلتراسونیک، بدون داشتن قطعات متحرک این پارامتر‌ها را با دقت بالا اندازه گیری کرده و در اختیار سایر سامانه‌ها قرار می‌دهد.

دشتی اضافه کرد: محصول دوم نیز "دستگاه عیب یابی کابل‌های برق زیرزمینی" است که این دستگاه بدون نیاز به خاکبرداری در کمترین زمان، محل دقیق عیب کابل برق را شناسایی کرده و به کاربر اطلاع می‌دهد.

وی یادآور شد: بخش قابل توجهی از انتقال برق به وسیله کابل‌های زیرزمینی انجام می‌شود و وقتی کابل‌های برق به دلایل متنوعی معیوب می‌شوند، برای رفع عیب و برقراری اتصال دوباره برق باید محل عیب کابل را شناسایی کرد.

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر ادامه داد: برای شناسایی محل عیب یا باید کل طول کابل برق را خاکبرداری و بررسی کرد که روش هزینه بر و زمان بری خواهد بود یا باید از فناوری روز استفاده کرد که دستگاه عیب یاب این معضل را رفع کرده است.

وی گفت: محصولات دانش بنیان و فناور رونمایی شده ارزش و اهمیت بسیار زیادی داشته و تولیدات دانش بنیان جوانان بوشهری، علاوه بر خودکفایی برای کشور، ارزآوری قابل توجهی دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر