پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار حوادث
کد خبر: ۲۰۰۵۲۸۶
جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶

فکرشهر: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها در چند روز اخیر راه ارتباطی ۲۲ مسیر اصلی، فرعی و روستایی در جنوب این استان را بسته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مجید محبی روز جمعه اظهار کرد: بیشترین مسیر‌های بسته شده در بلوچستان در شهرستان‌های دشتیاری، قصرقند، فنوج و دلگان واقع شده که برای بازگشایی این مسیر‌ها ابتدا باید طغیان رودخانه‌های محلی فروکش کند.

وی ادامه داد: هم اکنون تمام دستگاه‌های امدادرسان از جمله راهداری، هلال احمر و برق به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی به هم استانی‌های گرامی هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: برق ۴۱ روستای جنوب استان براثر بروز بارندگی و سیلاب قطع شده بود که با وجود سیلابی بودن مسیر‌ها و دشواری‌های فراوان تاکنون برق ۱۱ روستا متصل شده و همچنان تلاش برای برقدار کردن ۳۰ روستای دیگر با قوت ادامه دارد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در سیلاب اخیر هیچ گونه خسارت جانی نداشتیم و خدمات رسانی به مردم آسیب دیده سیلاب با کمک نیرو‌های هلال احمر ادامه دارد.

محبی گفت: بیشترین خسارت‌های وارده سیلاب اخیر به بخش‌های زیربنایی از جمله راه‌ها، شبکه برق و کشاورزی بوده که برآورد دقیق آن‌ها توسط کارشناسان ستاد بحران در حال انجام است.

وی افزود: همچنین با توجه به برودت هوای سرد در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفر‌های غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این استان به سبب گستردگی و موقعیت خاص جغرافیایی همواره با بحران‌های طبیعی روبروست که سیل، خشکسالی و توفان‌های سهمگین ۱۲۰ کیلومتری بطور همزمان از بحران‌های این استان است.

۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان در محاصره سیل

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز با بیان اینکه اکنون ۱۱ شهرستان استان سیستان و بلوچستان در محاصره سیل و آبگرفتی قرار دارد، گفت: سه فروند بالگرد برای امدادرسانی به سیل‌زدگان آمادگی است تا به محض مهیا شدن شرایط جوی عملیات امدادرسانی هوایی آغاز شود.

بابک محمودی روز جمعه اظهار داشت: از روز سه‌شنبه هشتم اسفند در جنوب شرق کشور بارندگی‌هایی داشتیم که این بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان از شب گذشته افزایش قابل توجهی داشت.

وی ادامه داد: امروز جمعه ۱۱ اسفند چهار منطقه اصلی در شهرستان‌های چابهار دچار آبگرفتگی شده است و ۱۱ شهرستان خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، نیکشهر، دلگان، چابهار، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز، کنارک و مهرستان نیازمند دریافت خدمات امدادی شدند.

محمودی با بیان اینکه این شهرستان‌ها با مخاطره جدی ناشی از بروز سیلاب مواجه نبوده‌اند، افزود: عمدتا سیلاب‌ها در شمال چابهار به وقوع پیوسته و منجر به بروز آبگرفتگی‌های گسترده‌ای شده و تا این لحظه به حدود ۱۱۰۰ خانوار امدادرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز برخی خانوار‌های گرفتار در سیلاب وجود دارند که امکان دسترسی و امدادرسانی به آن‌ها وجود ندارد، افزود: از این تعداد به ۲۷۰ خانوار اسکان اضطراری داده شده است. به همین منظور بین متاثران از سیل و آبگرفتگی ۱۲۰۰ تخته موکت و ۲ هزار تخته پتو، پنج تُن نایلون، ۲۵۰ شعله چراغ والور توزیع و ۶ هزار بسته غذایی هم آماده تحویل به مردم سیل‌زده است.

محمودی ادامه داد: ۶۴ تیم در منطقه حضور پیدا کرده‌اند و به استان‌های همجوار مثل کرمان و خراسان جنوبی آماده‌باش داده شده است تا در صورت نیاز به کمک هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیایند. در چابهار آبگرفتگی‌های زیادی وجود دارد و به همین دلیل ۲ فروند بالگرد فراخوان شده است، اما هنوز شرایط پروازی مهیای آغاز عملیات امدادرسانی هوایی نیست.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به هموطنان توصیه کرد از عبور و تردد در سیلاب خودداری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر