دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۸۰۰
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹

فکرشهر: استاندار بوشهر از تعیین یک ضرب الاجل برای ادارات و نهاد‌ها در استان بوشهر به منظور تسریع در مناسب سازی محیط برای معلولان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی زاده در نشست هماهنگی مناسب سازی محیط معلولان با تاکید بر لزوم همکاری ادارات دولتی برای مناسب سازی محیط برای استفاده معلولان اظهار داشت: بانک‌ها، ادارات و دستگاه‌های دولتی و بویژه شهرداری‌ها باید نسبت به مناسب سازی محیط برای استفاده معلولان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: باید بررسی دقیق و جامعی انجام شود و هر بانک یا اداره یا شهرداری که کم‌کاری کرده مشخص و با ساز و کار لازم، ملزم به اجرا شوند.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: باید یک ضرب الاجل برای ادارات و نهاد‌ها در مناسب سازی محیط معلولان تعیین شود و بعد از زمان اعلام شده، هر دستگاهی که کم کاری کرده به عنوان ترک فعل به نهاد قضائی معرفی شود.

وی اضافه کرد: مجتمع‌های بزرگ تجاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها و ساختمان‌های پزشکان نیز باید در مناسب سازی محیط برای استفاده معلولان اهتمام ورزند و همه باید کمک کنیم تا فضای زندگی معلولان و سالمندان، بهتر و بانشاط‌تر شود.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: خدمات بهتر و با کیفیت تری باید به معلولان و سالمندان ارائه شود و مسئولان موظف به رعایت دستورالعمل‌ها در قبال این قشر هستند.

محمدی زاده بیان کرد: در بحث اشتغال معلولان نیز دستگاه‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

برنامه‌ریزی برای ارتقای سلامت اجتماعی سالمندان در استان بوشهر

سرپرست بهزیستی استان بوشهر از برنامه‌ریزی برای حفظ و ارتقای سلامت اجتماعی سالمندان در استان بوشهر خبر داد.

حیدر عزیزنژاد نیز با تقدیر از تلاش و توجه بعضی از دستگاه‌های اجرایی در زمینه مناسب سازی اظهار کرد: لازمه توانمند سازی افراد دارای معلولیت سازگاری محیط فضای درونی و بیرونی محیط شهری با نیاز‌های آنان است.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط بعضی از دستگاه‌ها آن را کافی ندانست و از مسؤولان خواست تا با استفاده تمام ظرفیت‌ها نسبت به بستر و امکانات اجتماعی برای تمامی افراد دارای معلولیت تمام تلاش خود را به کار ببرند.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه معلولان نیز حقی همچون سایر افراد جامعه دارند و بایستی رعایت حقوق آن‌ها مورد توجه قرار گیرد افزود: باید مناسب سازی و استاندارد سازی ساختمان‌های در حال احداث اداری و چند طبقه نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد و حقوق افراد دارای معلولیت بر اساس استاندارد‌ها و معیار‌ها نیز در احداث آن‌ها مدنظر قرار گیرد.

عزیزنژاد گفت: در این خصوص سامانه معبر برای اعلام گزارش‌های مردمی طراحی شده که در این میان مردم با ارسال پیامک به این سامانه و ارائه گزارش مناطق نامناسب سازی شده به کارشناسان این حوزه در کوتاه‌ترین زمان به این امر رسیدگی می‌کنند.

وی به جمعیت ۱۰ درصدی سالمندان در سطح کشور پرداخت و گفت: تا سال ۱۴۲۹ این رشد به ۳۱ درصد خواهد رسید و از مسؤولان انتظار می‌رود تا با برنامه ریزی مدوّن و فرصت باقیمانده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی بر حفظ و ارتقای سلامت اجتماعی سالمندان و همچنین جهت جوانی جمعیت تلاش نمایند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر