پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۱۱۸
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ظرفیت مسؤولیت های اجتماعی وزارت نفت در راستای تقویت زیرساخت‌ها و رفع مشکلات بهزیستی استان استفاده شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار مدیرکل بهزیستی استان بوشهر، اظهار داشت: کار بهزیستی سنگین است چون علاوه بر برطرف کردن و پیشگیری از آسیب جامعه هدف، باید فضا را برای جبران آسیبی که دیده‌اند، فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به تنوع آسیب جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی، افزود: کار بهزیستی هم از جهت مدیریت اجتماعی جامعه و هم از منظر عنایات خداوند فوق العاده مهم است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه بهزیستی واسطه فیض خداوند به مددجویان تحت حمایت است، بیان کرد: مشکلات جامعه ۳۴ هزار نفری تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر را می‌توان با تأمین اعتبار و مدیریت و اولویت بندی و اجرای پروژه‌ها با نظارت دقیق در یک زمانبندی ویژه حل کرد.

وی خواستار تنظیم سند توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بر اساس ظرفیت‌های استان شد و عنوان کرد: بهزیستی باید زنان سرپرست خانوار را در عرصه خوداشتغالی به کمک فرزندانشان توانمندسازی کند و اگر تولیداتی دارند، پیشنهاد می‌کنم بازار بزرگ بهزیستی راه اندازی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بازار بزرگ بهزیستی به عنوان یک الگوی کشوری در استان راه اندازی شود، گفت: اگر قیمت اجناس در این بازار ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از نرخ بازار باشد، افراد را به خود جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه بهترین اشتغالزایی، خوداشتغالی است، افزود: توانمندسازی مددجویان، تأمین اعتبارات و راه اندازی بازار برای مددجویان می‌تواند بهزیستی استان را در کشور به یک الگو تبدیل کند.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به لزوم ایجاد امید و نشاط و شادابی بین مددجویان، خاطرنشان کرد: ورزش نقش مهمی در نشاط آفرینی بین مددجویان دارد که بهترین ورزش در منطقه ما ورزش‌های آبی و هوازی است.

وی با بیان اینکه مراکز نگهداری مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان مناسب نیست، ادامه داد: بهزیستی استان می‌تواند در یک کار ابتکاری با تأمین زمین در سراسر استان و در اختیار بخش خصوصی قرار دادن، زیرساخت‌های مورد نیاز نگه داری مددجویان را بسازد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های نگهداری، ورزشی و تفریحی مددجویان، تاکید کرد: از ظرفیت مسؤولیت های اجتماعی وزارت نفت نیز در راستای تقویت زیرساخت‌ها و رفع مشکلات بهزیستی استان استفاده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر