چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاو سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: مردم استان بوشهر با 161 اتوبوس به مرقد امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند.\r\n
کد خبر: ۲۰۲۲
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲

فکرشهر: معاو سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: مردم استان بوشهر با 161 اتوبوس به مرقد امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند.
به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام(ره) اسوه و موجب بیداری تمامی مردم جهان شد، اظهار داشت: شاید بخشی از اقدامات ما برای این روز اداری بوده اما بیشتر اقدامات ما قلبی، عشقی و علاقه ذاتی است که به امام راحل داریم.

پراور با بیان اینکه دغدغه اعزام کاروان هر ساله وجود دارد، تصریح کرد: دغدغه حضور در مراسم اما طی 25 سال گذشته همواره همراه ما بوده و روح امام در این سال ها به داد ما رسیده است.

وی با بیان اینکه کاروان استان ولایت مدار بوشهر نباید از سایر استان ها کمتر باشد، ادامه داد: این حرکت یک مانور سیاسی در دنیا بوده و کمبود های ما باعث نمی شود که نیروهای کمتری را به مراسم اعزام کنیم.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه مراسم را در دو بخش برگزار می‌کنیم، اظهار داشت: بخش اول در استان برگزار شده که همه مراسم 14 و 15 خرداد و در کنارش آزاد سازی خرمشهر بوده و متولی‌اش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

در اجرای برنامه‌های درون استانی نوآوری داشته باشیم

وی با بیان اینکه امسال باید در اجرای برنامه‌های درون استانی نوآوری داشته باشیم، افزود: یکنواختی باعث می شود مردم از این مراسم بهره کافی نگرفته و ما باید برنامه‌های مناسبی در این زمینه ارائه دهیم چرا که مردم حضور خود را به عنوان تکلیف انجام می‌دهند.

پرآور با بیان اینکه همایش‌ها باید در تبیین اندیشه های امام باشد، ادامه داد: بادی همایش هایی برگزار شود که پاسخ گوی جوانان در خصوص امام راحل و تفکرات ایشان بوده و بقیه برنامه ها نیز از جمله عزاداری، سیاهپوش کردن شهر و.. بر عهده فرمانداران ، شهرداران و امامان جمعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه صدا و سیما باید در این زمینه برنامه‌های متنوعی برای نسل چهارم تدوین کند، خاطرنشان کرد: برای این دو روز چند کمیته در نظر گرفته و هر کدام از سازمان‌ها را در این نهادها قرار داده تا همه چیز منظم تر پیش رود.

وی ادامه داد: سپاه امام صادق مسئولیت اعزام از صفر تا 100 را به‌صورت متمرکز بر عهده گرفته و کمیته پیشتیبانی را معاونت عمرانی استانداری هدایت می کند.

اعزام 7200 بوشهری به مرقد امام خمینی(ره)

پرآور تصریح کرد: مسئولیت برگزاری مراسمات بر عهده شورای هماهنگی و تبلیغات بوده و کمیته ای به نام امنیتی را که مسئولیت کاروان از اعزام تا بازگشت بر عهده دارد، به عهده نهاد های مربوطه است.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه 161 دستگاه اتوبوس برای اعزام نیاز است ادامه داد: کمیته پشتیبانی با برنامه ریزی کاری کند که تامین اعتبار شده و با کمک گرفتن از بخش خصوصی و مردم بتوانیم مشکل را حل کرده و حضور پررنگی همانند پارسال در مراسم سالگرد امام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم حاضرند با هزینه خودشان  کاروان را همراهی کنند، اظهار داشت: فضا را به گونه ای فراهم کنید که کار اعزام بخش مردمی اش همانطور که از نامش برمی آید برگزار شده و سازمان های مردم نهاد به این موضوع روی بیاورند.

پراور با بیان اینکه دکتر سالاری بر برگزاری مراسم با عزت و سربلندی و سلامت کامل تاکید دارد افزود: حضور بانوان به عنوان قشر تاثیر گذار در جامعه می تواند همگام با آقایان مراسم را به بهترین نحو رهبری کند.

لازم به ذکر است امسال 161 اتوبوس به مراسم ارتحال امام اعزام شده که در برگیرنده هفت‌هزار و 245 نفر است که از این میان سه‌هزار و 700 نفر را بانوان تشکیل می دهند. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر