چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک استاد دانشگاه گفت: براساس نتایج بررسی های کارشناسی عوامل بومی نقش بسیار زیاد در افزایش طلاق در استان بوشهر داشته است.\r\n
کد خبر: ۲۰۲۶
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸

فکرشهر: یک استاد دانشگاه گفت: براساس نتایج بررسی های کارشناسی عوامل بومی نقش بسیار زیاد در افزایش طلاق در استان بوشهر داشته است.
به گزارش فکرشهر ناصرامینی روزسه شنبه درنشست هم اندیشی آسیب شناسی بومی طرح طلاق ویژه کارشناسان بهزیستی استان بوشهر درگناوه افزود: نتایج این بررسی ها نشان می دهد دخالت اطرافیان 17 درصد، بیکاری و نبود مسوولیت پذیری 19درصد، اعتیاد 15 درصد، خیانت درروابط زناشویی 10 درصد، سوء ظن 7 درصد، پرخاشگری 5 درصد و عوامل ناشناخته حدود 10 درصد در امر طلاق در استان بوشهر نقش دارند.

وی اضافه کرد: براساس آمارهای مستند و تایید شده آمار رشد طلاق در کشور بویژه استان بوشهر روبه افزایش است.

امینی ادامه داد: روند روبه رشد طلاق در استان بوشهر زنگ خطر و هشداری است که کارشناسان آسیب های اجتماعی باید نسبت به این وضعیت حساسیت نشان دهند و علل و عوامل آن را با یک برنامه ریزی مناسب بخوبی بررسی و چاره اندیشی کنند.

وی بیان کرد: عوامل اجتماعی، فردی و ارتباطی و شخصیتی مهم ترین نقش را در بروز طلاق دارد.

این استادد انشگاه گفت: آگاهی و شناخت شخصیتی در امر ازدواج بسیار مهم است که باید خانواده ها به آن توجه جدی کنند.

رییس اداره بهزیستی گناوه به ایرنا گفت: در این نشست عوامل ایجادکننده طلاق در جهان امروز واستان بوشهر و راهکارهای علمی واجرایی به منظور کاهش طلاق با ذحضور شرکت کنندگان بحث و بررسی می شود.

محمدحسین ساتری افزود: بررسی مسایل و مشکلات در روند ارایه خدمات به زوجین متقاضی و ارایه عملکرد کاهش طلاق و بررسی بومی دستورالعمل طلاق از دیگر مباحث این نشست است.

وی اظهارکرد: دراین نشست کارشناسان آسسب های اجتماعی، معاونت امور اجتماعی و کارشناسان ستادی و مسوولان بهزیستی شهرهای استان بوشهر شرکت دارند.

بخشدارمرکزی گناوه که به عنوان نماینده فرماندار دراین نشست حضور داشت، گفت: با توجه به این که روند طلاق در کشور روبه افزایش است برگزاری چنین نشست هایی دربرابر این معضل مفید و مطلوب است.

اردلان امیرزاده افزود: امیدواریم این نشست ها خروجی مطلوب و مفید داشته و تداوم یابد.

وی گفت: حضور کارشناسان رسانه که پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و از مشکلات و مسایل جامعه بخوبی آگاهی دارند دراین نشست ها احساس می شود.

بخشدارمرکزی گناوه افزود: فرمانداری از طرح های کارشناسی شده بهزیستی برای پیشگیری از ناهنجاری و آسیب های اجتماعی از جمله طلاق حمایت می کند و آماده همکاری است. /ص

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر