پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
فکرشهر:  با راه اندازی اولین سكوی فاز ۱۹ موسوم به SPD۲ ، عملیات برداشت و انتقال ۵۰۰ میلیون فوت مكعب گاز این طرح گازی در میدان مشترك پارس جنوبی آغاز شد.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس، با آماده سازی مراحل نصب و اتصال سكوی SPD۲ و ۱۹C و نیز اجرای خط لوله جریانی دو سكو ،‌ عملیات تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مكعب گاز استحصالی این بخش برای انتقال به پالایشگاه خشكی فاز ۱۹ آغاز شد.
کد خبر: ۲۰۲۷۲
سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱

فکرشهر:  با راه اندازی اولین سكوی فاز ۱۹ موسوم به SPD۲ ، عملیات برداشت و انتقال ۵۰۰ میلیون فوت مكعب گاز این طرح گازی در میدان مشترك پارس جنوبی آغاز شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس، با آماده سازی مراحل نصب و اتصال سكوی SPD۲ و ۱۹C و نیز اجرای خط لوله جریانی دو سكو ،‌ عملیات تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مكعب گاز استحصالی این بخش برای انتقال به پالایشگاه خشكی فاز ۱۹ آغاز شد.

\n\n

با اجرای این بخش و نیز آماده‌سازی ردیف چهارم شیرین سازی در حوزه خشكی، گاز تولیدی پس از ورود به فرایند لخته گیری و تثبیت میعانات گازی( جداسازی مایعات سوختی دارای ارزش حرارتی بالا) در چرخه شیرین سازی و آماده سازی برای عرضه به مصرف كنندگان خواهد بود.

\n\n

بنا به اظهارات مجری این طرح، مراحل صدور این گاز به شبكه داخلی مصرف حداكثر تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

\n\n

مسعودی گفت: این نخستین مرحله از تولید گاز در میان طرح های اولویت دوم پارس جنوبی است كه با تلاش موثر اركان توسعه فاز ۱۹ به ثمر نشسته است.

\n\n

وی عنوان كرد: پیشرفت بخش پالایشگاهی این طرح نیز به سطح مطلوبی رسیده به گونه‌ای اغلب واحدهای جداسازی میعانات و تصفیه گاز و نیز تمامی تاسیسات یوتیلیتی ( آب، برق، بخار و ...) آماده شده است و هر دو مشعل این پروژه در مدار بهره برداری قرار دارد.

\n\n

پروژه فاز ١٩ در ناحیه غربی مخزن مشترک پارس جنوبی قرار گرفته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تنبک (حدود ٢١٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود ٢١٨ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.

\n\n

هدف از توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی، تولید روزانه حدود ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین،۱.۱ میلیون تن در سال گاز مایع جهت صادرات، ۷۷ هزار بشكه در روز میعانات گازی برای صادرات و سالانه یك میلیون تن گاز اتان برای تامین خوراك پتروشیمی است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر