سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در آیینی در شهر اصفهان با حضور شهردار از نخستین موتور سیکلت الکتریکی در کشور که با همکاری اصغر خرم بعنوان مدیر گروه ساخت که یکی از نخبگان شهر تنگ ارم و بخش ارم میباشد رونمایی شد.\n\n\n\nبه گزارش فکرشهر از زیوان،گروه توسعه وسایل نقلیه الکتریکی بناشریف در تابستان سال ۹۳ با مدیریت دکترمحمد امین رحیمی تاسیس شد.
کد خبر: ۲۰۲۹۴
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

فکرشهر: در آیینی در شهر اصفهان با حضور شهردار از نخستین موتور سیکلت الکتریکی در کشور که با همکاری اصغر خرم بعنوان مدیر گروه ساخت که یکی از نخبگان شهر تنگ ارم و بخش ارم میباشد رونمایی شد.

\n\n

IMG-20160307-WA0028

\n\n

به گزارش فکرشهر از زیوان،گروه توسعه وسایل نقلیه الکتریکی بناشریف در تابستان سال ۹۳ با مدیریت دکترمحمد امین رحیمی تاسیس شد.

\n\n

دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های برترکشوردرچهار گروه طراحی صنعتی با مدیریت کارشناس طراحی،علیرضا محمد زاده، گروه طراحی الکتریکی با مدیریت علیرضا محمد زاده سهند هاشمی، گروه طراحی مکانیک با مدیریت فرهاد جنابی و گروه ساخت با مدیریت اصغر خرم، که همگی از مهندسین و فارغ التحصیلان دانشگاههای برتر کشور هستند گرد هم آورد تا در راستای کاهش آلودگی محیط زیست و استفاده از سوخت های فسیلی، تحقیق و توسعه وسایل نقلیه الکتریکی را هدف خود قرار دهد.

\n\n

IMG-20160307-WA0014

\n\n

در این راستا تاکنون پروژه های متعددی در شرکت پیگیری و بررسی شده اند که در مراحل مختلف امکان سنجی، طراحی مفهومی، طراحی مهندسی و ساخت قرار دارند. از جمله این پروژه ها، پروژه ی طراحی و ساخت موتورسیکلت تمام الکتریکی بود که با همکاری گروه صنعتی-تولیدی جهانرو طی پانزده ماه و برای اولین بار در ایران از مرحله امکان سنجی تا مرحله ساخت آن انجام گرفت.

\n\n

در ۱۵ اسفند در ادامه تفاهم نامه صورت گرفته بین شرکت جهانرو و شرکت بناشریف و معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری و شهرداری اصفهان، با حضور شهردار محترم اصفهان در این شهر رونمایی و معرفی شد.

\n\n

IMG-20160307-WA0027

\n\n

طراحی کامل و بومی این موتورسیکلت برای اولین بار در ایران شامل طراحی و ساخت شاسی و بدنه، سیستم هوشمند مدیریت باتری، سیستم کنترل بخش های مختلف موتورسیکلت، ظرفیت بالای باتری، قابلیت تعویض سریع پک باتری و توان و قدرت بالای الکتروموتور، از جمله مشخصات منحصر به فرد این موتورسیکلت می باشد.

\n\n

همچنین موتورسیکلت ساخته شده، با ثابت نگه داشتن پلت فرم ، قابلیت ایجاد ورژن های مختلف سرعتی و باری، با پیمایش ها و بازه قیمتی مختلف را دارد که در بازه سرعتی ۵۵ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، توان های الکتروموتور ۳ تا ۸ کیلووات و باتری های لیتیومی با پیمایش های ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر با هربار شارژ کامل تولید می شود.

\n\n

قرار است این موتورسیکلت به زودی به تولید انبوه رسیده و در اختیار شهرداری اصفهان و سایر کلان شهر ها قرار گیرد تا بوسیله یارانه های دولتی و وام های بدون سود در این شهر عرضه شود تا برگ سبزی دیگر در تولید ملی ثبت گردد. 

\n\n

IMG-20160307-WA0029

\n\n

IMG-20160307-WA0010

\n\n

IMG-20160307-WA0011

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر