سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: هدایت تحصیلی دانش آموزان سال تحصیلی 95-96 با کمک مشاوران از پایه دهم متوسطه به پایه نهم منتقل می شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، مسعود شکوهی روز پنجشنبه در حاشیه همایش طلایه داران تربیت به مناسبت هشتم اسفند روز امور تربیتی در بوشهر افزود: در زمان حاضر آئین نامه مشاوره تحصیلی دانش آموزان در شورای عالی آموزش و پرورش در حال تصویب است که پیش بینی می شود تا هفته آینده به تصویب کامل برسد.
کد خبر: ۲۰۳۴۶
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

فکرشهر: مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: هدایت تحصیلی دانش آموزان سال تحصیلی 95-96 با کمک مشاوران از پایه دهم متوسطه به پایه نهم منتقل می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مسعود شکوهی روز پنجشنبه در حاشیه همایش طلایه داران تربیت به مناسبت هشتم اسفند روز امور تربیتی در بوشهر افزود: در زمان حاضر آئین نامه مشاوره تحصیلی دانش آموزان در شورای عالی آموزش و پرورش در حال تصویب است که پیش بینی می شود تا هفته آینده به تصویب کامل برسد.

\n\n

وی با بیان اینکه با اجرای این آیین نامه بخش زیادی از خانواده ها درگیر می شوند، ادامه داد: درسال تحصیلی 95-96 هدایت تحصیلی براساس سه پایه تحصیلی انجام می شود ولی با تصویب آئین نامه جدید هدایت تحصیلی از نقطه ای که مربوط به یک پایه تحصیلی بود به فرایند تبدیل و از مقطع ابتدایی آغاز می شود.

\n\n

شکوهی اظهار کرد: در این نوع هدایت تحصیلی نظر دانش آموزان، اولیای آنها و نظر همه معلمان مطرح و آزمونهای مشاوره ای نیز در این آئین نامه پررنگ تر دیده می شود.

\n\n

وی با تاکید بر برنامه ریزی تحصیلی برای آینده سازان کشور اضافه کرد: با این شیوه هدایت تحصیلی دانش آموزان براساس ویژگیهایی که در سنجش نشان داده اند، با حفظ هویت فرد صورت می گیرد.

\n\n

شکوهی، برگزاری دوره های آموزشی، همایشهای منطقه ای و استانی را ازجمله مهمترین برنامه های این دفتر در سال تحصیلی آینده عنوان کرد.

\n\n

مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین همایش علمی و تخصصی تربیت، اردیبهشت ماه در استان قم برگزار می شود.

\n\n

شکوهی گفت: باید برای آینده سازان این کشور برنامه ریزی تحصیلی داشته باشیم و دانش آموزان براساس ویژگیهایی که سنجش می شوند به رشته مورد نظر هدایت شوند تا هویت فرد خدشه دار نشود 

\n\n

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تربیت یکی از پایه های مهم و اساسی سعادت انسانهاست و هدف اصلی آن پرورش شخصیت و برنامه ریزی برای زندگی فرداست.

\n\n

ناصر کرمی افزود: دانش آموزان باید براساس استعدادهایشان پرورش یابند تا در بهترین جایگاه قرار گیرند.

\n\n

وی اضافه کرد: مهم این است که دانش آموزان امروز به عنوان شهروندانی پرسشگر، نقاد تربیت شوند تا نسبت به سرنوشت خود و جامعه بی تفاوت نباشند.

\n\n

کرمی اظهارکرد: امروز اگر در بخشهای مختلف شاهد وجود نیروهای بیکار و ناکارآمد هستیم این نتیجه و محصول کار آموزش و پرورش است که باید براساس برنامه ریزی کار کنیم.

\n\n

معاون پرورشی اداره کل اموزش و پرورش استان بوشهر گفت: احیای 21مرکز دارالقرآن، اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن در 108 مدرسه و 350کلاس درس، جذب و ساماندهی 282امام جماعت روحانی در مدارس برای نماز جماعت، اجرای طرح امام شناسی، طراحی و اجرای طرح مبین، کسب 9 مقام اول تا پنجم در سی و سومین دوره مسابقه قرآن، عترت و نمازمرحله کشوری از جمله فعالیتهای این معاونت است.

\n\n

سیروس فتحی افزود: همچنین تجلیل از هزار و 100 دانش آموز برگزیده مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری، اجرای طرح پرسش مهر 16 برای 15 هزار فرهنگی و دانش آموز، اعزام 10 هزار دانش آموزان استان به اردوهای راهیان نور، کسب 14 مقام اول تا سوم و 9 رتبه برگزیده در سی و سومین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور، اجرای طرح هجرت سه در 310 آموزشگاه با شرکت دو هزار و 500 دانش آموز و 150 مربی از دیگر برنامه های این معاونت است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر