چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اجرای طرح آرامش بهاری ویژه نوروز در ۴۰ بقعه متبرکه استان بوشهر خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرآنلاین، حجت الاسلام مرتضی محمدیان پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای تبدیل بقاء متبرکه به قطب های فرهنگی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی در کلیه بقاء استان برنامه های ویژه فرهنگی برگزار می شود.\n\nوی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری یکی از مهمترین طرح های اوقاف ویژه نوروز است افزود: در این طرح بقاء پر تردد استان برای حضور زائران آماده می شود.
کد خبر: ۲۰۴۳۳
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۵

فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اجرای طرح آرامش بهاری ویژه نوروز در ۴۰ بقعه متبرکه استان بوشهر خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرآنلاین، حجت الاسلام مرتضی محمدیان پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای تبدیل بقاء متبرکه به قطب های فرهنگی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی در کلیه بقاء استان برنامه های ویژه فرهنگی برگزار می شود.

\n\n

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری یکی از مهمترین طرح های اوقاف ویژه نوروز است افزود: در این طرح بقاء پر تردد استان برای حضور زائران آماده می شود.

\n\n

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در کنار آماده سازی بقاع برای حضور زائران خیمه های معرفت که شامل غرفه کودکان، قرآنی،عفاف و حجاب، مشاوره دینی و ترویج فرهنگ وقف می باشد در بقاع برپا خواهد شد.

\n\n

محمدیان به برگزاری جلسات توجیهی برای هیئت امنای بقاع اشاره کرد و گفت: این جلسات در راستای فرآهم آوردن مکانی آرام و امن برای زائران برگزار می شود.

\n\n

وی از وجود 398 بقعه در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد در 150 بقعه امکان میزبانی مسافران وجود دارد.

\n\n

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: در استان بوشهر 250 امام زاده وجود دارد که در برخی امامزاده ها مانند امام زاده ابراهیم دشتستان،امام زاده پیر هاشم دشتی و سلمان بن علی در بوشهر مکان اسکان وجود دارد ما بقی فضای برای چادر زدن مسافران است.

\n\n

محمدیان از برگزاری دو برنامه ویژه در عید نوروز توسط اوقاف خبر داد و گفت: اولین برنامه جشن میلاد حضرت زهرا(س) و دیگری 12 اسفند روز جمهوری اسلامی است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه تجمع بزرگ فاطمی در روز میلاد حضرت زهرا(س) در بقاء استان برگزار می شود اظهار کرد: تجمع سادات و بانوان در این روز موجب این می شود که دشمنان بدانند علیرغم تفرقه افکنی ها در ادیان مختلف شیعی حب به اهل بیت وجود دارد.

\n\n

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: پخش دعای تحویل سال و سخنرانی مقام معظم رهبری در بقاء از دیگر برنامه های اوقاف در آغازین روزهای بهار می باشد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر