جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مردم استان بوشهر در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برنامه‌های مختلفی را در شهرها و روستاها برگزار کردند و استان بوشهر غرق در عزا و ماتم شد...
کد خبر: ۲۰۴۴۶
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۴

فکرشهر: مردم استان بوشهر در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برنامه‌های مختلفی را در شهرها و روستاها برگزار کردند و استان بوشهر غرق در عزا و ماتم شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مردم استان بوشهر عشق و علاقه بسیار زیادی به اهل بیت(ع) دارند و همواره در مناسبت‌های مختلف مذهبی شاهد برگزاری آئین‌ها و مراسم سوگواری باشکوهی از سوی مردم این استان هستیم.

\n\n

در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز در نقاط مختلف استان برنامه‌های عزاداری شامل روضه‌خوانی، سینه‌نی و زنجیرزنی برگزار شد و امروز نیز شاهد برگزاری برنامه حرکت دسته‌جات عزاداری هستیم.

\n\n

امروز در شهر بوشهر، مراسم عزاداری ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با مشارکت گسترده هیئات مذهبی شهرستان بوشهر از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز شده است که این مراسم از مقابل مسجد توحید تا مصلای نماز جمعه بوشهر همراه با سینه زنی، زنجیرزنی و دستجات عزاداری ادامه می‌یابد.

\n\n

در خاتمه این مراسم نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اقامه می شود.

\n\n

همچنین بین دو نماز، زیارت حضرت فاطمه زهرا (س) توسط غلامرضا ابراهیمی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت قرائت خواهد شد.

\n\n

برگزاری هزار مراسم ایام فاطمیه در استان

\n\n

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در گفتگو با مهر از برگزاری یک هزار برنامه ایام فاطمیه در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و گفت: هیئت‌های مذهبی در استان همواره همراهی و مشارکت بسیار خوبی در برگزاری مراسمات در مناسبت‌های مختلف مذهبی داشته‌اند.

\n\n

نوشاد نوشادی با اشاره به برپایی ۴۰۰ ایستگاه صلواتی به مناسبت ایم فاطمیه در استان بوشهر، یادآور شد: به مناسبت ایام فاطمیه تجمع‌های بزرگ فاطمیه در شهرها و روستاهای استان بوشهر با مشارکت هیئت‌های مذهبی برگزار شده است.

\n\n

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما در ایام فاطمیه، برگزاری نمایشگاه یاس کبود است که سال گذشته نیز برگزار شده بود و با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شد و امسال نیز شاهد استقبال خوبی از این نمایشگاه هستیم.

\n\n

دفاع از حریم ولایت ویژگی ممتاز حضرت زهرا بود

\n\n

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر نیز در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بوشهر، خدامحوری، دفاع از حریم ولایت و تربیت فرزندانی برای دفاع از اسلام را از ویژگی‌های ممتاز حضرت فاطمه عنوان کرد.

\n\n

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی با اشاره به تلاش ها و فداکاری های حضرت زهرا (س) در پاسداری از اسلام تاکید کرد: زندگی ایشان گواهی بر این مدعا است که در دفاع از حریم ولایت، تازیانه می‌خورد و فرزندان خود را برای دفاع از اسلام تربیت می‌کند.

\n\n

وی با بیان این که اگر زندگی‌های ما بر اساس خدامحوری باشد، به اوج رضایت الهی می‌رسیم افزود: اگر دنبال دستیابی به رضایت الهی و سعادت دنیا و اخرت هستیم جز پیمودن مسیر قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت نداریم و جز این دو ریسمان بزرگ راهی وجود ندارد.

\n\n

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: اسلام منهای اهل بیت با فرهنگ نورانی پیامبر اسلام (ص) فاصله دارد و اگر قرآن و عترت همراه یکدیگر باشند و سرلوحه کار قرار بگیرند می‌شود اسلامی که انقلاب اسلامی دنبال آن است.

\n\n

اعزام ۴۲۶ مبلغ و مبلغه در ایام فاطمیه

\n\n

به گفته معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر، ۴۲۶ مبلغ در دهه دوم فاطمیه امسال به مناطق مختلف استان بوشهر اعزام شده است که از این تعداد ۴۱۱ نفر مبلغ بومی و ۱۵ نفر اعزامی از قم و مشهد مقدس هستند.

\n\n

حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا ادامه داد: از این تعداد ۲۷۰ نفر مبلغ و ۱۵۶ نفر مبلغه هستند که کار تبلیغ و تکریم مراسم شهادت حضرت زهرا (س) را بر عهده خواهند داشت.

\n\n

وی افزود: برگزاری مراسم سوگواری حضرت زهرا (س)، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری، سخنرانی پیرامون سیره حضرت زهرا (س)، تبیین سبک زندگی فاطمی و معرفت فاطمی از مهم‌ترین محورهای سخنرانی مبلغان است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر