سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرماندار دشتستان در بهره برداری از فاز اول منازل بازسازی شده مناطق زلزله زده شهرستان:
فکرشهر: فرماندار دشتستان در این آئین گفت: امروز در بازدید میدانی از منازل زلزله زده دشتستان روند کار و مسائل مشکلات کار بررسی شد و با تلاش مجموعه مدیریتی شهرستان مراحل بازسازی مناطق زلزله زده...
کد خبر: ۲۰۴۸
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۲

فکرشهر: در آیینی با حضور رییس و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و مسوولان استانی و شهرستانی فاز اول منازل بازسازی شده مناطق زلزله زده دشتستان به بهره برداری رسید.

فرماندار دشتستان در این آئین  گفت: امروز در بازدید میدانی از منازل زلزله زده دشتستان روند کار و مسائل مشکلات کار بررسی شد و با تلاش مجموعه مدیریتی شهرستان مراحل بازسازی مناطق زلزله زده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش فکرشهر، ارسلان زارع افزود: نظارت فنی مهندسین ناظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اقدامات انجام شده برای بهسازی و مقاوم سازی منازل زلزله زده قابل تقدیر است.

وی یادآورشد: سعی می شود با آسان سازی روند بازسازی تا قبل از فصل پاییز همه منازل آسیب دیده نوسازی و تعمیر شوند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز دراین آیین گفت: بر اثر زلزله هفتم آذر سال92 در دشتستان پنج هزار و 300 واحد مسکونی در شش شهر و 41روستای این شهرستان آسیب دید.

علیرضا تابش افزود: از این شمار یکهزار و800 واحد به طور کلی تخریب شده بود و بایستی دوباره ساخته شود که تعدادی از واحدها احداث و امروز به بهره برداری رسیده است و تعداد زیادی نیز در مرحله سقف بندی و تکمیلی هستند.

وی از صاحبان منازل آسیب دیده به خاطر همکاری خوب با بناید مسکن و پیشتازی در بازسازی خانه هایشان تقدیر کرد.

تابش بیان کرد: در مجموع مراحل اجرایی بازسازی همه منازل آسیب دیده از زلزله در دشتستان جزئی و کلی 30درصد پیشرفت دارد اما مراحل پیشرفت پرونده های تشکیل، بررسی و تفکیک شده و سایر مراحل پیشرفت 50درصدی داریم.

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر نیز گفت: روند بازسازی مناطق زلزله زده دشتستان مطلوب است و بیشترکارهای پرونده های تشکیلی انجام شده و با اقدامات خوب بنیاد مسکن و مشارکت خود مردم کار اجرایی تعمیرات و تکمیل منازل تخریبی نیز 50درصد پیشرفت دارد.

شاپور رستمی افزود: مردم با مشارکت بیشتر کمک بزرگی به دولت خواهند کرد تا روند بازسازی تسریع شود و هرچه زودتر شاهد بازسازی کل منازل آسیب دیده باشیم.

 

منبع: پرتال فرمانداری

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر