جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: تلاش داریم سال آینده استان بوشهر بتواند به جایگاه اول پایتخت کتاب ایران دست یابد.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایرنا، حمیده ماحوذی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از مسئول کتابخانه روستای چهارروستایی بخش ریگ شهرستان گناوه که مقام چهارم روستای برتر دوستدار کتاب کشور را بدست آورد، افزود: در کسب این امتیاز هیچ تفاوتی بین شهر بوشهر و دیگر شهرهای استان نمی بینیم و هر کدام از شهرها می توانند به این مهم نایل شوند. 
کد خبر: ۲۰۵۷۹
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۵

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: تلاش داریم سال آینده استان بوشهر بتواند به جایگاه اول پایتخت کتاب ایران دست یابد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حمیده ماحوذی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از مسئول کتابخانه روستای چهارروستایی بخش ریگ شهرستان گناوه که مقام چهارم روستای برتر دوستدار کتاب کشور را بدست آورد، افزود: در کسب این امتیاز هیچ تفاوتی بین شهر بوشهر و دیگر شهرهای استان نمی بینیم و هر کدام از شهرها می توانند به این مهم نایل شوند. 

\n\n

وی با بیان اینکه از متولیان امر در شهرهای استان انتظار داریم که برای دستیابی به چنین موفقیتی برنامه تدوین و ایده های خودرا ارایه دهند، گفت: خرسند خواهیم شد که شهرهای استان بتوانند امتیاز پایتخت ایران را در سال آینده کسب کنند. 

\n\n

\n\n

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: امسال در طرح پایتخت کتاب ایران، شهر بوشهردر بین 99شهر که طرح ارایه داده بودند، جایگاه دوم کشوری را کسب کرد و این موفقیت بدلیل تلاش های همکاران و اعضای ستاد برگزاری طرح پایتخت کتاب در ستاد استان که متشکل از چند اداره بود، بدست آمد. 

\n\n

وی گفت: دراین راستا 29 موضوع در قالب یک طرح با 100 تفاهم نامه به دبیرخانه پایتخت ایران در وزارتخانه ارایه شد و توانستیم به این موفقیت نایل شویم. 

\n\n

ماحوذی با قدردانی و تجلیل از متولیان کتابخانه روستای چهارروستایی بخصوص مسئول آن که با امکانات بسیار اندک توانستند در سال جاری موفق به کسب مقام چهارم روستای دوستدار کتاب در بین 800 روستای کشور شوند، گفت: افتخاری که امسال نصیب مردم شریف چهارروستایی شد نشان دهنده همت و تلاش همه مردم این روستا در عرصه کتاب و کتابخوانی بوده است. 

\n\n

وی افزود: این روستا به عنوان روستای فرهنگی و سابقه ای 40 سال در تاسیس کتابخانه این جایگاه را برای خود از اول تصور کردند که می توانند به عنوان یک روستای کتابدار در سطح کشور برگزیده شود. 

\n\n

وی ادامه داد: دستیابی این روستا برای بدست آوردن دهکده کتاب که پیشنهادی جالب ازسوی مردم این منطقه است دور از دسترس نیست که برای رسیدن به این مهم به تلاش وپشتکار بیشتر و ارایه طرح این کتابخانه با همکاری مردم روستا نیاز است. 

\n\n

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: اگر این روستا بتواند برای بدست آوردن این امتیاز با معیارهایی که نیاز است فعالیت چشمگیری داشته باشد آن را به عنوان یک ایده در وزارتخانه مطرح خواهیم کرد. 

\n\n

فرماندار گناوه هم گفت: بخود می بالیم و افتخار می کنیم که کتابخانه روستای چهارروستایی در بین 800 روستای کشور توانسته مقام چهارم دوستدار کتاب را بدست آورد. 

\n\n

عبدالنبی یوسفی افزود: جامعه ای می تواند در عرصه های مختلف پیشرفت کند که در مردم آن همدلی و همراهی وجود داشته باشدو روستای چهارروستایی نمونه بارزی از چنین جامعه ای است. 

\n\n

\n\n

وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد که این روستا بتواند در همه عرصه ها بخصوص فرهنگی به مدارج عالی تری برسد. 

\n\n

مسئول کتابخانه جوادالائمه روستای چهارروستایی هم گفت: این کتابخانه باوجود مشکلات متعدد اما با کمترین هزینه توانست در سطح کشور بدرخشد. 

\n\n

مروارید رازقی افزود: بیشترین جامعه هدفی که برای ترغیب به سمت کتابخوانی دراین روستا مدنظر قرار گرفته بانوان و کودکان هستند. 

\n\n

وی گفت: در این مکان علاوه بر پرداختن به مسایل کتابخوانی، فعالیت های فرهنگی متعددی نیز برگزار می شود. 

\n\n

وی تعداد اعضای این کتابخانه را 635 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد 11 هزار 876 نسخه و 10 هزار و 345 جلد کتاب دراین کتابخانه وجود دارد. 

\n\n

\n\n

سراجی رئیس شورای اسلامی روستای چهارروستایی هم گفت: این روستا در سال 1352 کتابخانه داشته و کتابخانه آن در سال 84 صاحب ساختمان مستقل شده است. 

\n\n

وی افزود: کتابخانه چهارروستایی در چندسال اخیر به موفقیت های خوبی در سطح کشوری و استانی نائل شده است که کسب مقام چهارم کشوری دوستدار کتاب از مهم ترین آن در سال جاری است. 

\n\n

\n\n

روستای چهارروستایی از روستاهای پرجمعیت و قدیمی بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه و در شمال استان بوشهر قراردارد. 

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر