سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از ارتقای کوه بیرمی خاییز تنگستان به منطقه حفاظت شده خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، حسین دلشب گفت: در سومین جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست پیشنهاد ارتقاء زیستگاه کوه بیرمی(خاییز) با مساحت ۲۲ هزار هکتار در شهرستان تنگستان- استان بوشهر به منطقه حفاظت شده بیرمی تصویب شد.
کد خبر: ۲۰۷۲۲
سه‌شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از ارتقای کوه بیرمی خاییز تنگستان به منطقه حفاظت شده خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، حسین دلشب گفت: در سومین جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست پیشنهاد ارتقاء زیستگاه کوه بیرمی(خاییز) با مساحت ۲۲ هزار هکتار در شهرستان تنگستان- استان بوشهر به منطقه حفاظت شده بیرمی تصویب شد.

\n\n

وی اضافه کرد: منطقه حفاظت شده بیرمی واقع درشهرستان تنگستان را می توان یكی از مهم‌ترین زیستگاه‌های جنوب غرب كشور به‌شمار آورد كه دارای تنوع فراوان گیاهی و جانوری، بالاترین ارتفاعات استان، تنگه‌های متعدد وعمیق و چشمه‌سارهای فراوان است. این عوامل در ایجاد یك اقلیم منحصربفرد در این منطقه موثر بوده و در اكثر ماه‌های سال حضور زیاد پرندگان بومی و مهاجر چشم انداز زیبای را به منطقه می‌دهد.

\n\n

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: تحقیقات و مطالعاتی توسط  همکاران در اداره کل بر روی این منطقه در سال‌های اخیر صورت گرفته و این منطقه از لحاظ تنوع حیات وحش یكی از مناطق غنی استان است.

\n\n

در ۱۰ سال گذشته اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با استقرار یک پاسگاه محیط بانی در این منطقه حفاظت، گشت و کنترل و پایش را به‌طور شبانه روزی انجام داده است وامید می رود با ارتقای سطح حفاظتی منطقه در کنار همکاری و مساعدت بیش از پیش مردم محلی و طبیعت دوست منطقه شاهد توسعه روز افزون شاخص های زیست محیط  به‌ویژه حیات وحش غنی آن باشیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر