سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: ساحل زیبا و بازار تجاری گناوه، دو نقطه پرجاذبه این شهر با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران نوروزی مواجه شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایرنا، میزان ورود هموطنانی که از ابتدای تعطیلات نوروز به این شهر وارد شده اند به نسبت سال های قبل افزایشی چشمگیر داشته بگونه ای که بیشترین ساعت های شبانه روز، بازار و ساحل آن لبریز از خودرو و مسافر است. \n\nازدحام مسافران به ساحل و بازار این بندر بگونه ای است که خیابان های منتهی به مسیر این دو نقطه با ترافیک شدید بی سابقه چند کیلومتری روبرو و این امر سبب اختلال جدی در رفت و آمد خودرویی و عابران در بیشتر روز می شود. 
کد خبر: ۲۰۷۵۴
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶

فکرشهر: ساحل زیبا و بازار تجاری گناوه، دو نقطه پرجاذبه این شهر با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران نوروزی مواجه شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، میزان ورود هموطنانی که از ابتدای تعطیلات نوروز به این شهر وارد شده اند به نسبت سال های قبل افزایشی چشمگیر داشته بگونه ای که بیشترین ساعت های شبانه روز، بازار و ساحل آن لبریز از خودرو و مسافر است. 

\n\n

ازدحام مسافران به ساحل و بازار این بندر بگونه ای است که خیابان های منتهی به مسیر این دو نقطه با ترافیک شدید بی سابقه چند کیلومتری روبرو و این امر سبب اختلال جدی در رفت و آمد خودرویی و عابران در بیشتر روز می شود. 

\n\n

با وجود تلاشی که ماموران راهنمایی و رانندگی این شهر برای روان سازی ترافیک و هموارکردن تردد عابران به این دو نقطه انجام می دهند، اما افزایش لحظه به لحظه حجم جمعیت بی شمار مسافران نوروزی، انجام وظایف این ماموران را با مشکل مواجه می کند. 

\n\n

\n\n

تداوم این وضعیت نشان می دهد جمعیتی چندین برابر سال های قبل در روزهای باقیمانده به تعطیلات نوروز به این بندر وارد شوند. 

\n\n

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار و جانشین ستاد خدمات سفر شهرستان گناوه گفت: شهرستان گناوه در بین شهرهای استان بوشهر، بیشترین ورود جمعیت گردشگر و مسافر نوروزی را دارد. 

\n\n

حمزه مسعودی نیا افزود: ستاد خدمات سفر این شهرستان باتوجه به تجربه چند سال، از چند ماه مانده به تعطیلات نوروز جلسه های متعددی با هدف خدمت دهی شایسته به میهمانان نوروزی برگزار و تصمیم هایی گرفته شد. 

\n\n

وی گفت: میزان ماندگاری و اقامت مسافران نوروزی به این شهرستان، زیاد و بطور میانگین بین یک تا سه روز است. 

\n\n

مسعودی نیا افزود: در سه روز اخیر، میزان حجم مسافر به این شهر بحدی است که تردد خودروها و عابران به خصوص در ساحل و بازار مختل شده است. 

\n\n

وی یادآور شد: خیابان ساحلی و خیابان های منتهی به این نقطه و بازار، انبوه از مسافر است و پیش بینی می شود در روزهای آینده بر این تعداد افزوده شود. 

\n\n

مسعودی نیا با اشاره به مشکلات ترافیکی ناشی از ورود جمعیت بی شمار به شهرستان گناوه در تعطیلات نوروز، بر ضرورت ایجاد زیرساخت های مناسب در این خصوص تاکید کرد. 

\n\n

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار گناوه افزود: در پایان تعطیلات نوروز همه مشکلات پیش آمده در این روزها برای برنامه ریزی مدون و مناسب با کمک ویژه مسئولان استان جمع بندی می شود. 

\n\n

مدیر امور شهری شهرداری و ساحل گناوه نیز گفت: ساحل و بازار این بندر از منطقه های گردشگر پذیر این شهر است که همه ساله جمعیت زیادی از هموطنان از این دو نقطه دیدن می کنند. 

\n\n

حیدر حیدریه افزود: شهرداری با کمک دستگاه های اجرایی، نظامی و امنیتی تمام توان خود را برای خدمت دهی و فراهم کردن مسایل ایمنی و امنیتی مناسب به هموطنان در تعطیلات نوروز بکار بسته است. 

\n\n

وی گفت: در تعطیلات نوروز امسال، بر تعداد سرویس های بهداشتی و پارکینگ خودروها در ساحل و در مسیر بازار افزوده شده و برای پاکیزگی این دو نقطه، یکصد نفر پاکبان بکار گرفته شده است. 

\n\n

وی بیان کرد: به منظور تامین آب آشامیدنی مسافران نیز چند تانکر سیار در ساحل آبرسانی می کنند. 

\n\n

حیدریه گفت: ایجاد دو باب نمازخانه در دو نقطه ساحل با بکارگیری روحانی برای اقامه نماز جماعت و پاسخ به سوالات دینی، از دیگر خدمات مدیریت ساحل با همکاری دستگاه های اجرایی دراین نقطه است. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر