پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس حفاظت محیط زیست خارگ، از وجود بیش از 400 راس آهو در جزیره خارگ خبر داد.به گزارش فکرشهر، علیرضا مصلحیان اظهار کرد: سرشماری از آهوان جزیره خارگ سالانه دو بار انجام می‌گیرد که بر اساس آن در سرشماری نیمه اول سال گذشته، 411 راس آهو شمارش شد که در سرشماری نیمه دوم سال 92، تعداد آن‌ها به 396 راس کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۰۸۸
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: رئیس حفاظت محیط زیست خارگ، از وجود بیش از 400 راس آهو در جزیره خارگ خبر داد.

به گزارش فکرشهر، علیرضا مصلحیان اظهار کرد: سرشماری از آهوان جزیره خارگ سالانه دو بار انجام می‌گیرد که بر اساس آن در سرشماری نیمه اول سال گذشته، 411 راس آهو شمارش شد که در سرشماری نیمه دوم سال 92، تعداد آن‌ها به 396 راس کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش مکان‌های مطلوب زندگی آهوان در جزیره خارگ عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به عدم امکانات مناسب و فضای کافی، تعداد آهوان خارگ بیش از ظرفیت مکان‌های موجود است و این مسئله و در پی آن افزایش تصادفات جاده‌ای و همچنین تسریع در انتقال بیماری‌ها، یکی از دلایل کاهش این حیوانات و افزایش تلفات آنها به شمار می‌رود.

رئیس حفاظت محیط زیست خارگ تصریح کرد: در حال حاضر سه مکان عمده در خارگ برای زندگی آهوان وجود دارد که 210 راس آن‌ها در نواحی امامزاده میرمحمد، 140 راس در نواحی باغ پیرمرد و بقیه در محوطه پیرامونی محیط زیست و دیگر نقاط جزیره پراکنده هستند.

مصلحیان با اشاره به عمر 9 ساله آهوان و همچنین ظهور تغییرات ژنتیکی در آهوان خارگ خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که به جهت رشد فراوان آهوان و همچنین عدم وجود دشمنان طبیعی و اینکه خطرات حیوانی کمتری آن‌ها را تهدید می‌کند، آهوان ضعیف و کوچکتر هم شروع به تولیدمثل کرده‌اند و این امر باعث شده تا جثه آهوان بالغ، با گذشت زمان کوچک‌تر شود و در آینده لازم است نژادهایی قوی‌تر برای تولید مثل با آن‌ها به جزیره آورده شوند.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر