پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
 فکرشهر: متخصص تغذیه گفت: استفاده از غذاهای رستورانی و فست فود که موجب عدم تناسب قد و وزن شده، از عوامل بیماری های متابولیک است.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا، دکتر مرجان مهدوی روشن تغییر در سبک زندگی را اصلی ترین عامل در بروز بیماری های غیرواگیر دانست و اظهار کرد: استفاده از غذاهای رستورانی و فست فود که موجب عدم تناسب قد و وزن شده است از عوامل بیماری های متابولیک است.\n\nوی به رعایت دو اصل تعادل و تنوع در مصرف موادغذایی تاکید کرد و گفت: استفاده متناسب از پنج گروه اصلی غذایی، موجب ایجاد تعادل و تنوع در مصرف مواد غذایی خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۰۱۱
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

 فکرشهر: متخصص تغذیه گفت: استفاده از غذاهای رستورانی و فست فود که موجب عدم تناسب قد و وزن شده، از عوامل بیماری های متابولیک است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، دکتر مرجان مهدوی روشن تغییر در سبک زندگی را اصلی ترین عامل در بروز بیماری های غیرواگیر دانست و اظهار کرد: استفاده از غذاهای رستورانی و فست فود که موجب عدم تناسب قد و وزن شده است از عوامل بیماری های متابولیک است.

\n\n

وی به رعایت دو اصل تعادل و تنوع در مصرف موادغذایی تاکید کرد و گفت: استفاده متناسب از پنج گروه اصلی غذایی، موجب ایجاد تعادل و تنوع در مصرف مواد غذایی خواهد شد.

\n\n

این متخصص تغذیه با تاکید بر لزوم جایگزیی چربی های گیاهی نظیر روغن زیتون و مغزها به جای روغن حیوانی ادامه داد: مصرف مواد غذایی با فیبر بالا نظیر غلات سبوس دار و سبزی ها در پیشگیری از بیماری ها موثر است.

\n\n

مهدوی روشن با اشاره به کاهش مصرف سبزی در رژیم غذایی تصریح کرد: مصرف سبزی در رژیم غذایی کاهش یافته و این خود باعث انواع بیماری‌های صعب العلاج است.

\n\n

وی در پایان با بیان اینکه غلات 50 تا 60 درصد دارای کربوهیدرات هستند، گفت: بجای قند و شکر از کشمش، توت خشک و خرما در رژیم غذایی استفاده شود. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر