جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک قطعه پرنده شبگرد که از سوی کلاغها مورد حمله قرارگرفته و مجروح شده بود، پس از تحویل به محیط زیست جزیره خارگ مداوا و بهبودی کامل در طبیعت این جزیره رها سازی شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از این روابط عمومی، این گونه که برای نخستین بار درجزیره خارگ شناسایی و دیده شده است از فروانترین گونه های شبگرد در خاورمیانه است.\n\nبراساس این گزارش، این گونه شبگرد به واسطه تارک تیره مایل به خاکستری با چانه و گلوی قهوه ای، روتنه خاکستری با نوارهای پهنی که در خط بالی بر زمینه قهوه ای تیره و نخودی رنگ دارد از سایر گونه های شبگرد متمایز می شود. 
کد خبر: ۲۱۳۴۸
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۸

فکرشهر: یک قطعه پرنده شبگرد که از سوی کلاغها مورد حمله قرارگرفته و مجروح شده بود، پس از تحویل به محیط زیست جزیره خارگ مداوا و بهبودی کامل در طبیعت این جزیره رها سازی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از این روابط عمومی، این گونه که برای نخستین بار درجزیره خارگ شناسایی و دیده شده است از فروانترین گونه های شبگرد در خاورمیانه است.

\n\n

براساس این گزارش، این گونه شبگرد به واسطه تارک تیره مایل به خاکستری با چانه و گلوی قهوه ای، روتنه خاکستری با نوارهای پهنی که در خط بالی بر زمینه قهوه ای تیره و نخودی رنگ دارد از سایر گونه های شبگرد متمایز می شود. 

\n\n

بیشتر شبگردها در غروب و اندکی دیرتر پرواز می کنند و در جنگل ها و اراضی پست، حاشیه جنگل و حوالی تپه های شنی زندگی کرده و روی زمین تخم گذاری می کنند.
\nاین گونه پرنده درایران در تابستان به صورت فراوان دیده می شود.

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر